Rabu, 4 Julai 2018

TIMUR

YANG TERAKHIR, EMPAT TEPAS DUNIA IAITU TIMUR:  MAKA BERKATA ALLAH, SELEPAS IHLAM INI ALLAH TURUNKAN, TIADA LAGI YANG MUSTAHIL ANDAI BERLAKU (SESUATU KEPADA EMPAT PENJURU "MATA ANGIN") DENGAN BERBUNYI.......
Khabarkan kepada manusia dan Dunia, janganlah kiranya mereka menangguh-nangguh segala urusan Allah (yakni segeralah bertaubat).  Hentikan terlalu kerap memainkan sengketa tutur kata dalam ALAM MAYA, yang sedikitpun tidak memberi MANFAAT kepada kamu.

Aku menceritakan tentang TIMUR, hanya berlandaskan apa yang diturunkn Allah.  Lalu pada TIMUR itu, akan datang SATU KEBANGKITAN, yang kamu tidak ketahui, sedang ALLAH telah pun mengatakan sebelumnya bahawa "KELAHIRAN" tahun 2000 mengirngi kelahiran seorang "PEMIMPIN".

Apa yang kamu tahu mengenainya (kamu hanya mengejek-ejek) namun kamu harus sedar, mengapa berlaku BENCANA atau TRAGEDI yang tidak diingin saban hari dimana-mana (contoh, Plipina, Indonesia, Malaysia, Pakistan, Kanada dan America serta banyak tempat lagi), lalu apa yang mampu manusia lakukan.  hanya sekadar menyampaikan BERITA di ALAM MAYA.  Jika hanya setakat itu, apa sebenarnya HASILNYA.  Malah manusia begitu HAPPY tidak pula berubah SIKAP (melakukan kebaikkan dan hormat menghormati)  sebagaimana pernah berlaku di CHINA, apa bila seorang REMAJA PEREMPUAN terjuan membunah diri... bukan dibantu atau dihalang, malah diberi tepukan untuk segera TERJUN.

Di Sabah, selepas dua orang menari ALA- K-POP, ada lagi satu KEMPULAN berbuat demikian, seminggu selepas itu (namun tidak di VIRAL dengan meluas).  Ini semuanya melibatkan HAL SIKAP dan BUDAYA.  Akhirnya cuaca di Sabah MURAM hingga ke saat ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan