Sabtu, 17 Januari 2015

JANGAN SAMPAI KEDINGINAN

Jika saya jahat, atau cuba mencetuskan suasana tegang.......gambar hanya KIASAN!


 Temuilah saya secara berhadapan, itulah jalan penyelasaian, selagi itu, saya akan terus bersuara, kerana sudah banyak masa telah diberi kepada
Pemimpin-pemimpin yang sudah LAPOK ini.  Sebab kita nak tengok fikiran orang-orang baru, yang
telah bertungkus lumus menuntut ilmu, namun mereka sentiasa di PINGGIRAN.  Ini bukan suara
ORANG POLITIK, tapi suara GENERASI BARU.  Tidak lama lagi, kamu harus ingat GENERASI
ALAF BARU kan muncul pada tahun 2020,  Pada ketika itu sudah ada mencapai umur 20 tahun + 1
sudah boleh mengundi.  Ini hanya cerita di NEGERI SABAH.......(cerita BASI). I LOVE PM bilang
mereka ?????? Tanya apa sebab!!!!! jangan bawa cerita ini sampai pergi KL atau WM., ini cerita EM.

Tiada tempat saya nak meluahkan isi hati, yang telah lama disakiti. Hanya dengan menulis sahaja,
menjadi sebagai UBATnya.  Saya sudah bilang saya bukan orang politik.  Sakit tak....jika YB menang.....lalu cakap......dia menang bukan kerana oarng kita (orang Sabah).  Pernah saya utarakan
dalam tulisan saya tahun lepas (2014) sekitar bulan Oktober/November.

Cerita Warung Kopi, topik itu begitu bermakna pada saya, kerana di dalamnya ada PBB. SORRY!!!
hingga hari ini, saya menanti akan respon pihak BERKUASA.  Sebab itu, kita kena harus berfikiran
terbuka, bila berhadapan dengan masalah, bukan sikit-sikit guna KUASA.  Yang jadi mangsa RAKYAT SENDIRI?.....faham bahasa tu........!!!!!.  Cuaca dunia hari ini,  Kalau Panas.....Panas terus.
kalau hujan....hujan terus.  Sebentar lagi......sejuk....dah tu......panas pula.....sejuk lagi......jangan sampai KEDINGINAN sudahlah.  Jika dingin masalah juga.  OOOOP .....Pang!!!!! bahasa orang
tempatan SABAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan