Isnin, 12 Januari 2015

KEKEJAMAN PUNCA KEGANASAN.

Tanya diri kamu jika kamu mahu dihina atau diganggu???


jika kamu mahu tentu juga orang mahu,
jika kamu tak mahu, maka orangpun tak mahu.  Ingat kamu tu betul sangat!!!!! betul lah kalau kamu
lah sebenarnya sebagai "KEJAM" dan kamulah sebenarnya PENGGANAS, kerana setiap orang tidak mahu dilakukan dengan kekejaman.  Bila orang laku kejam kepada kamu, kamu cap orang itu sebagai
PENGGANAS>>>>> kalau kamu buat kejam kamu "HERO".

Apa sebenarnya mesej yang disampaikan Allah dalam TAJUK INI.  Hanyalah PERKARA ASAS SEGALA PUNCA bagaimana perkataan PENGGANAS ini tiba=tiba menjadi TOPIK hangat pada DUNIA setiap HARI.  DiIHLAMkan pada hari ISNIN jam 9.11 malam  tanggal 12hb, Januari, 2015.

Allah menerangkan bahawa SIKAP MANUSIA itu hampir SAMA.  Namun ada orang SUKA GANGGU orang lain, tapi bila dirinya diganggu, orang itu dilebal sebagai PENGGANAS.  Padahal jalan CERITAnya dia yang mula.  SIAPA YANG SELALU SUKA BUAT PERANGAI MACAM INI HINGGA SELURUH DUNIA menimbulkan SENGKETA......????  Lalu SEDAP hati sahaja, MEREKA lebalkan oarng yang kena KACAU tadi bila membalas diGELAR PENGGANAS.  Yang mereka pula diGELAR HERO DUNIA.

Mengapa manusai tidak melihat SEJARAH, hingga dengan MUDAH membuat andai, bahawa SEMUA itu terjadi GARA-GARA ISLAM.  Sedang YAHUDI melakukan pembunuhan boleh dikatakan selalu atau setiap hari (jika dikira kadar PURATA kematian diBUMI Plastine) tak pernah diLABELkan dengan apa-apa perbuatan KEJI.  BURUK sangatkah ISLAM ini dimata DUNIA,,,,,?

AKU nak CABAR para CERDIK PANDAI yang bukan ISLAM,,,,,,,,buka LUAS-LUAS kitab AL=QURAN.....dan SEBUTkan ayatnya......yang menyatakan ISLAM itu AGAMA KEJAM, BURUK atau apa sahaja yang menimbulkan SENGKETA.  Jangan hanya main TUDUH.......?

SENGKETA atau MUSUH mudah diCARI......tapi melakukan perkara BAIK atau keDAMAIan bukan perkara MUDAH.  Sebab itu CARILAH DARIMANA PUNCAnya keKEJAMan.....maka situlah PUNCAnya keGANASan.  Apabila ANDA sering menggunakan ISLAM sebagai bahan keGANASan........seolah-olah KAMU merancang AGENDA PEPERANGAN AGAMA atau KEBENCIAN.  MUJUR dalam ISLAM itu ada TEMPAT paling SELAMAT disebut IMAN.....lalu
ISLAM sentiasa berSABAR dan berSYUKUR apa sahaja diperbuat kepada ISLAM.

MUNGKIN kerana itu orang lain sering mengambil keSEMPATan, bahawa ISLAM itu LEMAH dan MUDAH diKOTAK-KATIK.  Namun bagi ALLAH, pembalasan untuk MEREKA telah terSEDIA dan ada yang telah berlaku dan ADA LAGI menunggu MASA UNTUK BERLAKU.

Maka dengan ITU bukan NIAT KU membela ISLAM....tapi mengatakan keBENARan.  Cuba anda FIKIR....seseorang yang diboktikan bersalah tentu sahaja diJATUHkan HUKUMAN.....?  Sebab itu jangan kerana peLAKU itu berAGAMA ISLAM bahawa itulah GAMBARAN ISLAM sebenarnya.
SEDANG ISLAM juga memerangi MEREKA yang berTOPENGkan ISLAM.

Kenapa AKU PILIHAN ALLAH.......sebab AKU merayakan TIGA AGAMA dalam LINGKUNGAN KELUARGA yang AKU MILIKI.  Selain HARI RAYA.  CHRISTMAS juga Kong Xi Fat Cai
berdasarkan SISTEM KAHWIN CAMPUR yang menjadi AMALAN HIDUP di BUMI SABAH sejak TURUN-TEMURUN.  Bukan hanya merayakan kerana BUDAYA.  Tapi sudah jadi TRADISI bagi KU saban tahun.  TIADA SENGKETA.  TIADA PERMUSUHAN.  AMAN DAMAI HIDUP DALAM HARMONI dan SALING HORMAT-MENGHORMATI.

Sebab itu AKU tertanya-tanya......APA kah MANUSIA diLUAR sana bukan MANUSIA sebenarnya?
Hingga sanggup berbunuhan.  Hingga hilang pertimbangan,  Jawapan bagi AKU......amat MUDAH....
MANUSIA JENIS inilah seBENARnya PUNCA segala SENGKETA.  LALU Tidak Mengaku.
Selagi MEREKA ini WUJUD dalam keHIDUPan manusia sebenarnya......selama itulah DUNIA tidak akan terlepas dari AZAB ALLAH.









Tiada ulasan:

Catat Ulasan