Ahad, 25 Januari 2015

KESUNYIAN

Al-Quran (3:26) tahukah kamu wahai Rakyat Malaysia? Sebaik UMNO/BN ditumbangkan pada PRU14 Kerajaan mengambil alih bertukar Perdana Menteri sebanyak 3 kali.  Kenapa? Itulah Permainan Politik "ALA CATUR" (gambar sekadar HIASAN).


Betapa hebatnya permainan Perangkap "KUDA", maka jangan sampai jadi "KUDA" dalam berpolitik sehingga di KUDA-KUDAkan, wal hal ada "TARGET" yang lebih BESAR?

Bila ditanya apakah ubat paling MUJARAB bila kesunyian.


 Dengan selamba dia menjawab....
BERZIKIR.......!!!

Malam ini tanggal 23 Mac, 2020 jam 3:25,  Khalifah merasa kesunyian lalu membuka Al-Quran (3:25) Allah berfirman dengan maksudnya "Bagaimanakah nanti! apabila Kami himpunkan mereka pada hari yang tiada keraguan lagi (hari kiamat) dan diberikan dengan sempurna kepada setiap orang pahala amalan yang dikerjakannya serta mereka tidak dianiaya. Lalu Khalifah membaca ayat seterusnya Al-Quran 3:26) ternyata segala kerajaan di dunia ini adalah milik Allah! dan Allah akan menariknya kembali kerajaan dari sesiapa yang Allah kehendaki…..

Jesteru itu Khalifah mula sedar, bagaimana akibatnya di mana-mana Negara di dunia ini senintasa bertukar kerajaan termasuk Negara Malaysia sendiri apabila Pakatan Harapan yang memenangi PRU14 pada 9 Mei, 2018 hanya memerintah Negara Malaysia selama 22 bulan

 dibawah Perdana Menteri Tun Mahathir Muihammad.

Dan hari ini Negara Malaysia pula berhadapan satu kesukaran yang tidak disangka-sangka! Apabila diserang MALAPETAKA VIRUS COVID19? sambIl melaksanakan PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN.  Lalu Khalifah terus merasa KESUNYIAN bilamana diarah "STAY AT HOME" sepanjang tempoh 14 hari (18 hingga 31 Mac, 2020) dan hanya boleh keluar rumah jika ada keperluan?

KESUNYIAN terus melanda bilamana kehilangan kawan rakan saudara yang dijemput ILLAHI akibat diserang #COVID19 hingga membawa kenafas yang terakhir.  KESUNYIAN malam ini terubat apabila Allah menurunkan Ihlam dengan menyempurnakan TAJUK ini yang sebelum ini Khalifah kurang mengerti akan TUJUANNYA!!!.  Alhamdulillah, moga hari-hari seterusnya mampu memberi SEMANGAT BAHARU menghadapi hari-hari ESOK?

TERNYATA maksud KESUNYIAN itu aadalah apa yang Khalifah alami saat ini sejak 18 Mac, 2020 sehingga 31 Mac, 2020 (14 hari) bilamana Kerajaan Pakataan Nasional melaksanakan PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN GARA-GARA SERANGAN #COVID19. Maka yang mampu Khalifah lakukan selain duduk rumah sambil memperbanyakkan "ZIKIR"!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan