Jumaat, 15 Mei 2015

BUKAN sekadar SEMANGAT........

Aku bukan cerita f/pasal POLITIK, kerana aku engah punya. 
Aku bukan cerita f/pasal ilmu, kerana aku juga engah punya. 
Aku bukan cerita f/pasal Falafasah, kerana aku engah ada.
Aku cuma cerita apa yang aku ada (ILHAM DARI ALLAH)
untuk menghalang aku dari berkata-kata......supaya (DIAM)
kena binasakan aku......Al-Quran (17:72)


Nenak pernah bilang....."binasa bintang bercaya....baru aku binasa.....".  Itu kata nenek bukan
aku....aku bisa binasa bila-bila....aku bisa luka.....aku juga ada sakit.....aku juga perlu makan dan minum......bila-bila sahaja aku akan binasa....."ulangku berkali-kali bila kawan-kawan tanya
berulang kali...".  Cuma rahsianya mudah.......dan rahsia ini juga semua orang punya......"SEMANGAT".  Siapapun bisa tewas tanpa SEMANGAT.....kerana semangat itulah
kekuatan.......bukan keberanian tanpa semangat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan