Selasa, 12 Mei 2015

TQ,,,,U......

Nenek membiarkan aku bermain sendiri, tanpa mengawasi ku.  Aku sekali-sekala menjeling
pada nenek.......perlahan-lahan aku menjauhkan diri hingga tidak kelihatan.  Wowwwwww
aku gembira sangat.  Peristewa ini banyak memberikan aku pengajaran.  Sehinnga nenek
berkata........."biar jauh mana BANGAU terbang, sudah pasti kembali ke sarangnya (asalnya).
Thank You ALLAH.............I never sing this song.

'Berkata ALLAH.....janganlah kamu menderhaka kepada kedua orang tua kamu,  kerana tanpa restu keduanya,  kamu tidak akan mendapat restu ALLAH."  Apa sebenarnya ANA nak beritahu disini bahawa sesungguhnya pada hari ini....anak-anak sering mangabai orang tua.....gara-gara cinta atau mahukan kebebesan.....sepertimana yang digambarkan oleh ALLAH pada IHLAM dalam tajuk ini.  Walau pun tajuk ini diIHLAMkan lebih setahun yang lalu...namun hakikatnya kebanyakkan berlaku pada hari ini.....hingga tercetus pelbagai kejadian yang tidak diingini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan