Rabu, 6 Mei 2015

PERLU DI RENUNGI

UNTUKMU{murnikan PERIBADI dengan KEIKHLASAN}


Jika kita melihat rumah kita besar, kereta kita cantik, negara kita aman, tajuk Hatiku Luka lagi dan Pesta Air ada hekmah disebaliknya.  Kerana mesej yang disampaikan tidak mengambarkan mesej sebenar, lantaran kena melalui proses tapisan.  Namun mesej ini...."aku punya nama, masih orang
panggil pangkatku.  sedang namaku tidak salah, sepertimana pangkatku."

"Khabar kan kepada manusia dan Dunia, mengapa Allah memerintahkan keatas Engkau selepas Solat Asar, menerangkan sesuatu yang HAQ, kerana Allah sudah MURKA dengan kata-kata manis mereka yang hanya DENGAR begitu INDAH, padahal yang NYATA sebagai perbuatan yang ZALIM."

#DHINI Merah:

Sejarah bagaimana Merah Merah balik kampong meninggalkan KOTA selepas PATAH HATI lantaran Budi Setahun Segunung INTAN.  Maka Merah Merah terus menetap di kampong sambil membeli sebuah rumah.  Selepas sekian lama di kampong Merah Merah kembali ke Kota dan meneruskan kehidupan lamanya dalam penuh KEKECEWAAN!

Merah Merah balik ke kota kerana di kampong ketika itu kekurangan bekalan AIR hingga tercetuslah Tajuk PESTA AIR.  Sebagai RENUNGAN Khalifah sengaja mengupas tajuk ini supaya menjadi satu KISAH DAN TAULADAN.....?

Sayang….!
Dan #DHINI ternyata mu hadir pula dalam hidupku sebagai orang baharu dalam SITUASI jauh berbedza yang sepatutnya tidak lagi terfikir olehku.  Cuba bayangkan jarak tajuk ini ditulis pada hari RABU tanggal 6hb. Mei, 2015 hingga saat ini 14/4/20 (5 tahun lalu).  Namaun dalam keadaan KECEWA yang amat sangat? tiba-tiba aku mula mendekatimu sekadar mengembalikan SEMANGAT BAHARU sebagai cuba melupakan KISAH DAN TAULADAN.

Sayang….!
Bukan aku tidak mencintai mu? Tapi akau cuba mengelak pisang berbuah dua kali dalam USIA ku yang menghampiri keUZURan.  Kedua pula aku berhubung dengan satu KUASA "MISTERI" yang membuat aku bertrambah "BIMBANG" sebagai yang diUTUS dalam kisah 4 dalam satu (Yakni KUASA ALAM(TANAH?BUMI?DUNIA?) AIR, ANGIN dan API yakni 4A) Dalam 4A itu Aku dan rakan GHAIBKU yang berada dalam diriku menjadikan seperti dibuai sejuta MIMPI!

Sayang…..!
Kini apa yang diIHLAMKAN dalam BLOG ini segalanya hadir dengan susunan ayat-ayat yang diturunkan oleh Allah melalui SKRIN GHAIB! lalu ku tulis kisah itu disini termasuklah apa yang sedang aku tulsi detik ini.  Tajuk ini sebagai tempat LUAHAN buat kali penghabisan selepas NOTA TERAKHIR (Tajuk Khas) untukmu dahulu.

Sayangku!
Betapa aku tidak sedikitpun cuba melukai hatimu! Apa lagi membuat dirimu KECEWA, ssepertimana aku pernah merasainya.  Namun itulah sebuah HAKIKAT antara mu dan ku dalam pertemuan ini sebagai mengUJI IMAN MU dan KESABARANKU! BIMBANG SERUMPUN KASIH TERBUANG lantaran CINTA TERSIMPUL RAPI...bermula dengan "CINTA NUSANTARA" lagu yang menemukan kita berdua.  Kini segalanya mendekati detik-detik GETIR lantaran "SAAT ITU" yang aku pernah janjikan dalam #biarlahrahsia sedang menghampiri hidup kita dalam menghadapi #PKP vs #COVID19.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan