Ahad, 6 September 2015

Beware of Stick Fighter.......

Permainan Senjata Kayu Tiga begitu popular pada ERA BRUCE LEE

.....hingga ramai orang 
menyangka bahawa BRUCE LEE lah yang memperkenalkan Senjata Kayu Tiga.  Sholin Temple
pada era sebelum Dynasty Yin (maaf kalau salah eja dan salah nama) pada zaman penjajahan MONGGOL sebelum Islam bertapak di Negeri Tembok Besar Cina......Seorang Petani Cina telah menemui Kaedah penggunaan Senjata Kayu Tiga.......daripada seorang SUFI yang terasing kehadiranNYA tanpa kerakyatan dan kenegaraan.  Maaf hamba tak mahu bercertia lebih panjang mengenainya.

Permainan Kayu Tiga atau SEGI TIGA adalah amat berkesan dalam mematikan akal dan fikiran hingga kita tidak menduga bahawa kita jadi mangsa.  Ini kerana salah satu wakil dari pada SEGITIGA ini ada pada kalangan kita atau diri kita.  Islam mengelarkan sesiapa sahaja yang cuba bermain kayu tiga sebagai PENDERAKA.  Dalam keluarga atau rumah tangga permainan kayu tiga banyak membuat sengketa........namun ramai orang tak serik melakukanya.,,,,,,malah sangat suka melakukanya.

Dan Paling terbaharu dalam Kemelut Politik Malaysia sehingga menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional hingga ke hari ini sesiapa sahaja cuba membentuk kerajaan di Malaysia diancam dengan PERMAINAN KAYU TIGA.  Tun Mahathir secara terpakas meletakan Jawatan Perdana Menteri ke7 kerana tidak tahan ditekan dengan PERMAINAN KAYU TIGA.  Hal yang sama terjadi juga kepada Kerajaan PN dan berkemungkinan Kerajaan Keluarga Malaysia yang dibentuk oleh Ismail Sabri Yacob akan berdepan masalah yang sama (PERMAINAN KAYU TIGA)


SEMUA gambar hanya sebagai HIASAN tiada kena mengena dengan Jalan Cerita....Khalifah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan