Selasa, 21 Oktober 2014

AL-MAHADI a.s.

SIAPAKAH IMAM AL-MAHDI?


Telah pun Khalifah khabarkan pada hari ini? Mahdi akan muncul di Kepulauan BORNEO?  
Antara 3 Negara: INDONESIA, MALAYSIA dan BRUNEI 
pun masing-masing mempunyai hak bercakap
oleh itu tiada ISTILAH hanya mereka yang bertauliah seperti ULAMA<>USTAZ<>atau ILMUAN?
kerana jika ALLAH berkehendak sesiapa juga bisa mengetahui atas IZIN ALLAH.  
KEBENARAN; adalah hakikat tiada siapa yang berkuasa mengubahnya. ISLAM adalah agama yang dibawa oleh RASULLAH S.A.W dan berpegang kepada kitab AL,QURAN bagaimana anda mengubahnya hanya kerana sikap penganutnya yang berbeza-beza pembawaanya atas sikap sambil lewa.

KINI penganut Islam yang pelbagai bangsa dan budaya rasa tertekan akibat perbuatan kebanyakan insan yang memainkan peranan  menggunakan ISLAM sebagai landasan perjuangan mereka untuk kepentingan sendiri atau kumpulan-kumpulan yang diasaskan oleh mereka.

APA yang menjadi mangsa dalam hal ini adalah mereka yang benar-benar memperjuangkan ISLAM akhirnya dilebal sebagai pengganas. Atas hakikat ini lah KEBENARAN tadi menjadi satu kesilapan. BAGAIMANA anda cuba membetulkanya ??

HANYA seorang sahaja yang mampu melakukanya. DIA lah yang hangat dibincangkan dan ditunggu-tunggu oleh seluruh penduduk ALAM MAYA terutamanya yang beragama ISLAM.

AL,MAHADI a.s. sehingga hari ini sentiasa menjadi topik perbincangan apabila melihat bagaimana orang-orang ISLAM ditindas dan dilebalkan sebagai pengganas walaupun perjuangan mereka adalah untuk membela negara dan saudara seagama.

TIMBUL pelbagai andaian mengenai kebangkitan ini. Apapun persoalan ini tidak pernah mendapat jawapan yang jelas dan tepat. Andainya saya memberi pandangan dalam hal ini jangan lah pula dianggap sebagai melampau atau juga saja-saja.

INI ADALAH PANDANGAN SAYA; Dan pada 20/8/20 bersamaan Awal Murahham 1442H (Malam Jumaat) Khalifah akan ketemu Al-Mahdi.

Pandangan saya ini sebagai satu persoalan tapi tidak menghendak jawapan cuma anda perlu menghayatinya sebelum anda membuat penilaian atau sebaliknya.

1.  Dari sejak sekian lama dahulu ramai orang mengaku Al-mahadi walaupun tidak berpakta kepada SUNNAH RASULLAH S.A.W. seandainya perkara ini boleh terjadi atas kehendak ALLAH apakah ianya boleh terjadi?

2.  Hampir setiap Negara Islam mengharapkan AL-MAHADI bangkit dari Negara mereka. Apa kata seandainya AL-MAHADI bangkit dari Negara Malaysia,  Siapa agaknya orang itu? adakah ianya memang sudah menjadi pemimpin? adakah ianya dikalangan para ULAMA atau dikalangan orang-orang yang beriman ?  adakah ianya datang dari kalangan orang kebanyakan?

3.  Ikut fakta AL-MAHADI dibangkitkan oleh ALLAH berlaku pada satu malam hinggakan IA memiliki kelebihan yang dianugerahkan oleh ALLAH walaupun IA tidak pernah memilikinya sebelum itu. Bolehkah iini terjadi kepada sesiapa saja atas kehendak ALLAH?

4.  Ini bukan mistik cuma satu andaian yang merupakan satu pertanyaan bukan menghendaki jawapan tapi penghayatan?...........wahaluwahlam

"Khabarkan kepada MANUSIA dan DUNIA, sedang Engkau dimasukkan ke WAD, lalu Engkau berhadapon dengan MAUT, lalu Engkau merasa KESAKITAN, lalu Engkau diLARANG berPUASA, lalu Engkau menangis dan mereka turut menangis memujuk Engkau, lalu Engkau bertanya, jika mengikut ILMU KAMU (DOKTOR) apakah aku akan MATI dengan keadaan PERPUASA  bila aku berhadapan dengan pemBEDAAN....?  Sebenarnya Engkau bukan memerlukan JAWAPAN....?  Apa yang Engkau Ingin tahu hanya sekadar, bagaimana AKAL mereka berfungsi......?"

#PHASE2 DUNIA HARI INI:

Pada hari itu memang telah Engkau ketahui Allah memanggil Engkau kembali! Lalu Engkau bersedia menghadap Allah! Setiba di Hospital Engkau tidak BERNYAWA LAGI? Demikian hari itu mereka semua bertungkus lumus menyelamatkan Engkau hingga Allah menghidupkan Engkau kembali? Bahkan Engkau lebih kelihatan SIHAT pada penglihatan mereka dari sebelumnya.  Ternyata kenapa dan bagaimana pula SITUASI sebenar apabila ENGKAU hidup (yakni bernyawa kembali)!  Mereka kelihatan gembira! sambil ada diantara mereka berkata:.."selama 7 tahun aku bertugas? Inilah pengalaman pertama bagi aku melihat orang mati hidup kembali….? itulah antara kejutan yang mereka alami ketika menyelamatkan Engkau dengan Izin Allah.  


















Tiada ulasan:

Catat Ulasan