Khamis, 30 Oktober 2014

misteri kisah benar

Dalam sebuah pelayaran kami.........kami seramai 370 orang.  TIBA-TIBA.......hujan ribut
berserta dengan tiupan angin kencang dengan laut bergelora.  KAPAL kami hanyut dipukul gelombang dan tenggelam.  Hanya saya seorang sahaja yang selamat terdampar di sebuah pulau
yang tidak berpenghuni (tiada penduduk)......sementara kawan-kawan saya yang lain.....tak tahu
apakah nasib mereka.

Demikian lah misteri sebuah mimpi pada malam jumaat tanggal 27 ramadan 2507.  Bila saya
terjaga saya termenung dan berfikir.......hingga anak-anak dan isteri memanggil saya makan sahur
saya tak kisah.  Apa yang menjadi kemuskilan saya............kedaan pulau itu amat luar biasa......maaf
atas faktor umum saya tidak boleh gambarkan dalam tulisan saya ini.

Lalu suara itu berkata kepada ku..........katakan kepada mereka tiada satu pun tempat yang selamat
selepas ini.  Apa maksud suara..........selagimana manusia hari ini kurang ingat akan ALLAH maka
selagi itu jangan mengharapkan apa-apa.  AKU HANYA MAMPU DIAM KERANA AKU TIDAK PUNYA DAYA UPAYAH.........INGAT PESAN AKU..........sambong suara itu......setaip waktu (JAM......same word jadi amalan manusia).....aku tak faham jamkah atau JAM (watch),,,,jika ianya
menjadi amalan manusia.........samada selamat atau tak selamat.

Aku terus binggung.......kalau setiap waktu (solat) dikerjakan......suadh pasti selamata.
kalau setiap masa dihargai......sudah pasti selamat juga.........tapi kalau selalu jam bagaimana pula......
jangan terlalu banyak berfikir.......kata suara itu lagi........fikirkan diri kamu......biar nanti orang lain
pandai berfikir tentang diri kamu........lagi-lagi buat binggung......kapan lagi aku bisa berbicara dengan kamu hai suara..........hingga kamu tidak punya suara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan