Jumaat, 24 Oktober 2014

HATI KE HATI

Mengapa mesti jual SUTERA kerana berkehendakkan MASTULI? Mengapa BELACU pula meninggi diri sedang SUTERA tak dipandang orang.....Begitulah KISAH KAIN dan KEMATIAN manusia kelak akan dibungkus KAIN PUTIH atau lebih kurang BELACU


Tajuk ini (HATI kt HATI) seumpama KAIN PUTIH yang masih belum tercemar dengan pelbagai WARNA mengikut makna KEHIDUPAN? Namun SUTERA jugalah dipandang orang.

PERTAMA KALI .....selepas blog ini menyiar 14 buah topik......saya diwakil oleh tuanpunya blog untuk menyampaikan ucapan ribuan terima kasih kepada para pembaca-pembaca sekalian.......semoga semua kita akan mendapat manafaat bersama.  Menjurus kepada blog ini ianya hanya sebuah cerita pencetus idea melihat keadaan semasa berlaku seluruh DUNIA.

Walaupun nukilan ini berbahu sebagai satu cerita kosong tapi banyak unsur-unsur mempengaruhi kehidupan kebanyakan manusia hari ini.  Secara lojik.....keadaan ini tidak perlu kita tengok jauh-jauh malah ada kadangkala berlaku didepan mata.   CUMA KATA ORANG TUA DULU-DULU,,,,,,kalau mengeluarkan rambut dari tepong,,,,,,,,rambut jangan sampai putus (tahu lah rambut mudah putus) sementara tepong pula jangan sampai berselerak (lebih kurang bertaburan).

Kalau saya tajukan cerita ini sebagai dari HATI KE HATI.......saya kira itu tanda persaudaraan diantara kita tanpa mengira bangsa,,,,agama,,,,dan mana negara.   Kalau lah kita bermusuh sesama kita....saya tidak nampak sebarang keuntungan......kerana semua kita tahu bahawa suatu ketika DUNIA ini akan pasti musnah,,,,,,jangan sebut kiamat.....ada setengah daripada kita tak percaya benda ini berlaku.  Tapi apabila kita sentuh TENTANG kemusnahan....ia sudah pun bermula.......dan tidak ada tanda-tanda ia akan berhenti.  Cuba kita ikut cerita ilmu laduni dua.......ia sesuatu cerita akan datang mengenai seseorang yang tinggal di sebuah perkampongan yang tidak dikenali ramai.  SELAMAT BERJUMPA LAGI..............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan