Selasa, 21 Oktober 2014

TUKANG TILIK

2014 --- Lebih kurang bermaksud.....dunia penuh dengan keajaiban.  Manusia akan berbuat sesuatu tanpa mengunakan AKAL tapi lebih cenderung menggunakan kuasa jika ada dan kekuatan jika mampu lebih aneh lagi menggunakan duit sebagai sogokan.  Tukang Tilik dalam renunganya melihat Malaysia bakal menerima inpak yang cukup besar dalam agenda ini.

Hari ini kepimpinan Malaysia berakhir dengan NAJIB (hasil perkataan RAHMAN) bermakna rahmat untuk Malaysia sudah berakhir.  Apa yang ada selepas itu hanya sekadar satu kehidupan yang memenuhi syarat.  Kita biarkan semua itu berlaku sedamgkan kita hanya sekadar pelengkap sediwara.

2015----Lebih kurang bermaksud.....dunia dalam kegelapan.  Manusia kehilangan pedoman dalam meneruskan kehidupan kerana terpaksa.  Para ilmuan masing-masing bersaingkan menunjukan kebijaksanaan mereka untuk membetulkan keadaan yang tidak menentu.  Semantara yang berkuasa bersaing membuktikan mereka lebih kuat.

Malaysia pada ketika itu disandarkan tanggongjawab memimpin NEGARA ISLAM yang dalam delima samada kerana rakyat atau pemimpin mereka.  Suasana menjadi lebih sukar apabila banyak propaganda berlaku dalam Negara.  Akibatnya setiap perancangan tidak dapat dilakukan dengan semporna.

1436H....Lebih krang maksudnya......Negara Islam saling tidak sekata...kerana kebanyakan pemimpin mereka terpedaya dengan propaganda.  Dalam situasi ini musuh-musuh ISLAM sudah siapsiaga dalam menjalankan agenda mereka.

IMAN......lebih kurang maksudnya.....kekuatan...ketahanan...kesabaran (berapa ramai orang-orang Islam berada dalam kelompok ini).  Sedangkan mereka berlumba-lumba mengejarkan kehidupan (duniawi) hinggakan mereka tidak lagi menoleh (bahawa ada masjid atau surau) disebelah mereka

Saudara ku......andainya aku gugur hari ini dimedan (JIHAD) aku akan terus bersuara dan berteriak sampai kapan lagi saudara-saudara ku berjuang kerana ALLAH (Islam).  Aku sentiasa redah dalam perjuangan ku kerana ALLAH walaupun aku terpaksa meredah lautan dalam atau onak berduri.







Tiada ulasan:

Catat Ulasan