Jumaat, 31 Oktober 2014

CERITA DIPINGGIR JALAN

Petamg ini cuaca agak redup........dalam perjalan pulang solat Jumaat penulis bertemu kawan lama.....
dia teman penulis semasa dibangku sekolah 1977......dia begitu ceria sekali........namun demikian
penulis dapat merasa ada sesuatu disebalik kecerianya.  Penulis bercakap begini.......kalau lah aku boleh kembali ke zaman sekolah......sudah pasti aku ambil ALICE jadi isteri ku........dia terkejut.....namun dia sempat senyum.......kenapa tanya kawan ku itu........kerana aku sangat arif dengan tabiatnya........kau menyindir aku,,,,,,,secara tiba-tiba kawan ku itu perasaan.

Lalu kami pun singgah duduk minum di kedai kopi sambil borak-borak kosong.  Kawan saya itu pun
ceritalah keadaan rumah tangganya dengan ALICE.......saudara pembaca ALICE adalah adik angkat
penulis semasa dibangku sekolah.......semantara kawan penulis tadi adalah seorang mualaf yang memelok Islam atas kebijaksanaan penulis.

maaf....maaf.....saudara-saudara ku.....kerana aku tak tahan dengan titisan AIR mata mengalir dipipi membawa cerita ini ke pengetahuan saudara pembaca.

PENULIS adalah seorang pendakwa yang aktif......namun penulis sedih.....banyak para mualaf berdikari sendiri ketika itu mencari ilmu ALLAH dalam ISLAM......namun dalam gerbang perkhawinan hari ini yang bercampu-baur,  Pelbagai macam masalah mendatangi kehidupan manusia sejagat.  KADANGKALA SAYA SEDIH.....amat sedih.......para mualaf hari ini lebih baik dari Islam asal......saya sedih pada saudara-saudara islam asal mudah terpesong.......namun saya amat gembira para mualaf nampak aktif dan berilmu.......syabas.....

PENULIS PERNAH BERKATA DALAM EPISOD yang lepas.......sesungguhnya musuh ALLAH yang paling hampir adalah dalam ISLAM  itu sendiri........kerana mereka-mereka ini telah banyak
memesongkan ciri-ciri ISLAM SEBENAR......BERDAKWA KEPADA ORANG KAFIR AGAK LEBIH MUDAH DARI BERDAKWA DIKALANGAN PENGANUT ISLAM ITU SENDIRI.

IMAM.......ISLAM MISTERI AL-MAHADI......MERUPAKAN KEBANGKITANNYA BANYAK
DIPENGARUHI OLEH KEJAHILAN ORANG-ORANG ISLAM ITU SENDIRI.......BILA ISLAM JAHIL DAJJAL AKAN MUNCUL......KERANA ITU PENGIKUT DAJJAL........KENAPA AL-MAHADI BANGKIT.......KERANA KEJAHILAN ISLAM.........SEBAGAI PENYELAMAT SEMANTARA SEBELUM TURUNYA NABI ISA.

HARI JUMAAT YANG MULIA...........hari ini penulis melihat banyak tanda-tanda yang disampaikan oleh suara sebelum penulis pergi ke masjid.....sebentar tadi penulis menulis seloka bunian tentang kebangkitan AL-MAHADI........sudah.......pasti?..................tak faham kena faham juga..........SUBHANALAH,,,,,,,ALHAMDULILAH...........ALLAH.....UH......AKBAR.....LAHAW
LLAH WALAKUHATA.............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan