Jumaat, 31 Oktober 2014

GUNUNG KINABALU

Lebih kurang jam 8,30 pagi tadi.....penulis telahpun meninggalkan KOTA KINABALU,....penulis
pergi dengan dua orang rakanya dari NEGERI SEBERANG......sedang penulis juga memang ramai
rakan berasal dari sana........mungkin juga penulis berasal dari negeri seberang juga......tak tahu lah.

CERITANYA BEGINI:  Penulis pergi ke KUNDASANG, RANAU dimana letaknya sebuah gunung
terkenal di ASIA TENGGARA.  Namanya GUNUNG KINABALU.  Penduduk sekitar gunung ini amat percaya MITOS yang disampaikan oleh nenek moyang mereka tenteng kisah GUNUNG KINABALU pada zaman dahulu.  Namun mengikut penulis......penulis tidak mahu lagi cerita fasal MITOS.....kerana telah banyak buku-buku telah diterbitkan mengenai MITOS GUNUNG KINABALU.

Apa yang penulis cuba sampaikan disini adalah sebuah cerita fiksyen yang sekarang ini amat panas dibahaskan diwarung-warung kopi dan di surau-surau dimana-mana kampong sekitarnya....kononya
di puncak GUNUNG KINABALU pada ketika ini telah berkumpul para WALI-WALI ALLAH.

Mengikut cerita......kononya hanya di puncak GUNUNG KINABALU sahaja tempat yang SUCI (bersih daripada maksiat dan kemungkaran) sesuai untuk para WALI-WALI ALLAH membuat pengabadian kepada ALLAH.  Sementara tempat-tempat lain sudah tidak sesuai lagi buat mereka.

Samada cerita ini lojik atau tidak....kita tidak tahu....sebab itu penulis sendiri mahu kesana untuk mencari satu kepastian berhubung cerita ini.  Sebagaimana kita tahu penulis ada kuasa SUARA
yang sudah sebati dengan diri penulis.

Demikian lah (message) ini ditulis ditinggal di atas meja untuk saya tuliskan dalam blog ini..atas permintaan penulis sebenar blog ini......terima kasih.....01.11.2014 (SABTU) JAM 11.00 pagi waktu Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan