Khamis, 30 Oktober 2014

KISAH BENAR-----EPISOD 4

Pada suatu ketika suara itu mengajak saya (dalam satu perjalanan di alam ghaib) mendatangi sebuah kampong yang penduduknya semua wanita.  Semua mereka seperti kelaparan dan kehausan ............
meronta-ronta.....mengiggil.......menangis-nangis......berteriakan.........saya bertanya pada suara itu....
apa terjadi pada mereka-mereka itu.........jawab suara itu dengan marah.........lihatlah oleh kamu.......
betapa mereka-mereka itu.......adalah para wanita yang tidak menyusukan anak-anak mereka semasa
di dunia.  JADI UNTUK APAKAH KAMU BAWA SAYA KESINI........UNTUK MENYERU PADA MEREKA DI DUNIA NYATA........BAHAWA INI LAH BALASAN YANG AKAN MEREKA TERIMA NANTI.

Selepas itu suara itu membawa saya ke sebuah kampong lagi..........100 peratus penduduknya beragama ISLAM (SEKITAR 1500 ORANG atau lebih).......dalam 1500 orang kita hanya mengambil
100 orang sahaja lelaki..........bayangkan apabila SOLAT JUMAAT........tidak sampai 20 orang yang hadir.  MAKA SUARA ITU BERKATA.........TUNGGU SAHAJA AKAN DATANG AZAB ALLAH KE ATAS MEREKA.........lalu saya pun bertanya........apakah azab ALLAH itu.....seluruh kampong ini akan tenggalam.

Dalam perjalanan pulang.........saya dan suara itu singgah di satu rumah.......saya pun beri salam........salam saya dijawab dan di suruh saya masuk.........alangkah terperanjatnya saya........tiga kumpulan (dalam satu kumpulan lima orang) bermain judi........ada yang perempuan.......ada yang lelaki,  Sebenarnya hajat saya memohon setegok air.........Sebaik saya keluar dari rumah itu..........
suara itu berkata.......TUNGGU LAH AKAN AZAB ALLAH............apakah azab ALLAH itu........
JAWAB SUARA ITU,,,,,,,,,,,BIJI MATA MEREKA DICUNGKIL........manakala di dunia rezeki mereka akan disempitkan oelh ALLAH.

Setiba di rumah saya terus berfikir......dan berfikir.......kerana kampong yang saya singgah SOLAT JUMAAT itu........semacam saya pernah nampak di dunia nyata........cuma saya kurang pasti......tetapi seakan-akan hampir pasti,,,,,,,,,,kerana 100 peratus penduduknya beragama ISLAM.........tapi kebanyakan mereka tidak mendirikan solat.  MOGA ALLAH MENGAMPUNI DOSA - DOSA MEREKA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan