Ahad, 26 Oktober 2014

SEBUAH CERITA AKAN DATANG

Sebaik saja saya sampai didepan rumah.......ada beberapa orang kelihatan berlegar diluar pagar. SAYA bertanya kepada mereka.......tuan-tuan semua nak cari sesuatu atau nak tunggu seseorang......mereka menjawab ya.........seorang berkata seraya bertanya.....rumah siapa ini.......saya menjawab selamba......
SAYA.  Oh........saudara lah yang?


.................saya kata bukan........memang itu saya punya.......tapi bukan saya yang guna.  Mereka berpandangan sesama sendiri........macam ini tuan-tuan.......kenapa tidak kita masuk dan cerita di dalam.........mereka setuju.

MEREKA PUN PULANG DENGAN SENANG HATI:..........TAHUKAH ANDA SEMUA SIAPA MEREKA DAN KENAPA MEREKA DATANG.

SAYA........biasanya bila orang MASHYUR namanya ditulis begitu.......saya harap kamu faham......
kerana cerita ini ada hubungkait dengan ilmu laduni dua.........bermula lah cerita akan datang........
belum berlaku lagi sekarang cerita ini.

Mereka itu utusan ALLAH seramai empat orang.......semantara SAYA.......yang memegang watak saya menggunakan huruf besar dalam cerita ini orang mashyur tadi (yakni.....orang mashyur dalam ilmu laduni dua).

MEREKA datang atas perintah ALLAH  kerana banyak perkara yang akan berlaku disebabkan dia(orang mashyur) telah memberi kuasa pada seseorang yang menyalah gunakan kuasa itu.  Maka dia pun dengan rendah diri mengakui kesilapanya.  Terpaksa lah dia menarik balik perlantikan yang diberikan pada orang yang menyalahkan kuasanya itu......atas penarikan balik tugas itu......lalu orang itu tidak senang hati........maka timbul lah huru-hara disana-sini.

APA BILA KEADAAN SEMANGKIN PARAH.........lalu dia pun pergi ketempat dimana dia waktu
kecil-kecil dulu sehingga dewasa sering kesana.  Di tempat ini dia mula membuat pengabadian diri kepada ALLAH.........dalam pengabadianya dia bermuddhazat kepad ALLAH sanggup menerima apa juga azab ALLAH kepadanya.......asal saja ALLAH menerima taubatnya dan memberikan dia petunjuk untuk memulihkan suasana ketika itu.

AKHIRNYA........ALLAH MENERIMA TAUBATNYA DAN MEMBERIKAN DIA PETUNJUK:

NAMUN DIA TERPAKSA MENERIMA AZAB ALLAH YANG MAHA BESAR,  DIA redah dan sanggup menempuuh segala-galanya walaupun.........(.kalau dikira orang-orang sekarang ini biar pun dia beriman  tidak mampu bertahan),,,,,,,dia sebagai dipaksa berbuat apa saja yang ALLAH kehendaki.

Saudara semua.......jangan salah faham.......ALLAH tidak pernah memaksa makhluk ciptaanya.......
namun atas kehendaknya (orang mashyur) tadi maka ALLAH menduga sejauh mana KESABARANYA MENEMPUH SEGALA DUGAAN.

AKHIRNYA.........Dia berjaya......namun ALLAH perintah lagi keatasnya.......agar jangan nak cuba buat apa=apa untuk beberapa tahun........biar dan lihat saja.......ini lagi lebih teruk, kerana dia terpaksa menyaksi sendiri di depan matanya segala apa saja yang berlaku tanpa disuruh buat apa-apa.

Saudara-saudara ku........bayangkan bagaimana keadaan kita ketika ini......lebih teruk lagi keadaan dalam cerita ini waktu itu........dan semua ini berlaku didepan matanya.......sedang dia orang mashyur.
.........tanpa disuruh buat apa-apa.........kecuali apabila sudah sampai saatnya.........dan saat itu ALLAH tidak memberitahu akan dia secara terang-terangan.......kecuali berapa tanda-tanda yang hanya
dia saja yang tahu........namun ALLAH memerintah ke atasnya untuk tidak memberitahu sesesiapa pun
biar orang yang paling dekat denganya........termasuk anak-anak dan isteri.......bagaimana pun dia  boleh beritahu akan tanda-tanda itu bilamana sudah pun berlaku........ditakuti akan menjadi syirik.












Tiada ulasan:

Catat Ulasan