Isnin, 30 Mei 2016

7 STEPS OF JURUS MARHRIFAT

BONGKAR jangan tak BONGKAR? Mari Bersilat "KATA" atau "AKAL"

7 Peringkat atau TAHAP Ilmu JURUS MAHRIFAT, terkandong beberapa Amalan Awal hingga Akhir yang dipanggil TAWADUK.  Biar apa pun amalan dalam ILMU keTUHANan.  KUNCI segala-galanya adalah Al-Fattihah.

Semua MUSLIM tahu dalam Al-Fatihah, ada 7 ayat.  Meski pun setiap MUSLIM sudah PASTI menunaikan Solat Lima waktu, setaip RAKAAT dibaca Al-Fatihah, namun hakikatnya, amalan itu hanya WUJUD dalam SOLAT tapi tidak dalam Gaya Hidup atau lebih tepat.......kehidupan MUSLIM hari ini seakan akan tiada SOLAT (Al-Fatihah dalam amalan seharianNYA).

Apa tidaknya.......Ayat pertama.....Alhamdulliahi rabul alamin.  Sejauh mana ucapan Alhamdulliah ini berkesan.......dan sejauh mana Rabul Alamin itu ada dalam SANUBARI HIDUP SEORANG MUSLIM.  Jangan bilang....ehya kana budduh wah ehya kana stahin.  Tempat menyembah dan tempat memohon pertolongan.  Jika tidak perkataan ini yang keluar.......Minta tolong Wakil Rakyat, Menteri, PM dan bermacam-macam lagi.  Dapat tu, memang dapat.......lalu dipujilah Wakil Rakyat, Menteri, PM dan sesiapa juga ynag memberi pertolongan.  Allah jadi No. Terakhir tempat meminta bila jatuh SAKIT, Sampai Ajal atau bila mana menerima BENCANA, AZAB dan macam-macam lagi malapetaka dan juga No, Terakhir dipuji..................cerita selanjtnya.......TUNGGU.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan