Selasa, 3 Mei 2016

BIAR CERITA TINGGAL SENDIRIAN..........

TIADA GUNA ADA TEMAN, jika hanya terasa di PINGGIRAN.  Maka cerita KITAB 


itu jelas banyak FAKTA yang telah berlaku dan banyak juga nantinya seperti akan berlaku.  Namun apa pun itu hanya KITAB lama bukan AL-Quran.  Biar pun mengikut Ketua Kampong itu, maklumlah bukan terpelajar, hanya pandai menulis dan membaca.  Itu pun sekolah zaman Penjajahan BRITISH.  Kata
nya, bertanya pada AKU......Apa itu Burung Garuda......?  Kalau cerita lama aku tahulah.....?  Tapi zaman sekarang ini mana ada lagi Burung Garuda.  Aku tidak jawab.  Maka Ketua Kampong itu menjawab dirinya sendiri.  Jangan-jangan kapal terbang.

Apa pun, selama ini banyak CERITA KARUT-MARUT hanya bisa menganggu FIKIRAN, maka tidak sesuai dengan suasana manusia hari ini yang terlalu suka cerita INDAH dan BETUL.  Makanya
BIAR CERITA TINGGAL SENDIRIAN........buat apa yang patut dan HARUS kita buat, selagi jangan saja membuang MASA.  Samada kita buat baik atau jahat.......yang penting masa sentriasa digunakan......demikian lah kehidupan.  Kelmarin, hari ini, Esok dan selamanya.

Nak RIBUT-RIBUT buat apa.........RIBUT ada sendirinya.  Taufan ada sendiri.  Banjir ada sendiri.
Apa pun telah tersedia dengan SENDIRINYA.  Taka payah lagi dengar dari SIARAN BERITA.  Rasa sendiri.  Sebab bilang kaji cuaca hari ini HUJAN, sekali tidak HUJAN.  Makanya Rasa dulu ada HUJAN itu paling BETUL.

#PHASE2 DUNIA HARI INI:

Jika mengikut cerita ini! Siapa mahu PERCAYA hanya AIR HUJAN mampu menghapus #COVID19! bukan pula minum AIRHUJAN?  Hanya dengan turunnya HUJANLEBAT sahaja mampu menghapuskan VIRUS KORONA>>>Hari ini 29/3/20 Al-Quran (29:3) & (3:29) renung-renungkanlah sambil melihat Al-Quran (29:63)!!!

Begitu hari ini manusia diuji oleh Allah dengan #COVID19 hingga menutup RUMAH ALLAH? Lalu lihat ayat-ayat yang Khalifah sebut diatas….RENUNGKANLAH!!! Siapa sebenarnya yang manusia takuti? #COVID19 atau ALLAH (menurunkan UJIAN) berupa WABAK PENYAKIT? sebagai MALAPETAKA BESAR kepada DUNIA HARI INI!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan