Sabtu, 14 Mei 2016

IHLAM TERAKHIR AKAN DATANGNYA (AL-MAHDI).

Selepas tamatnya episod INTAN DEMBIGI.  Aku berharap kalian bisa memahami, bahawa itulah sebahagian ALLAH TUNJUKkan perwatakan sebenar tuanpunya JASAD.  Namun itu hanya akan berlaku seketika, sebabnya bukan itu tugas yang sebenarnya ALLAH masukan suatu KUASA pada jasad ini, semata-mata mengikut selera manusia.

JASAD ini telah dikawal oleh ALLAH, dari zahir hingga ke batinya, dengan SUATU KALIMAT
menegakkan KEBENARAN (yakni Menyatukan UMAT ISLAM).  Berpaksikan Ayat 101 hingga
110 Surah Ali Imran.  Namun Ayat 104 itu lebih AFDAL bagi diriNYA (JASAD).

Maka akan timbul lagi nanti, betapa perkara ini tidak pernah berlaku pada MANUSIA.  Adakah manusia berkuasa menghalang KEHENDAK ALLAH....?  Perkara ini akan terus jadi TOPIC KeKELIRUAN kepada manusia selagi belum KETEMU pada KEADAAN SEBENAR.


"AKU (yakni ALLAH) tidak lagi sama sekali mengizinkan ke atas ENGKAU berurusan dengan MATA DAJAL....bahkan dalam padaNYA wujud sifat-sifat yajuj dan majuj yang manusia menjadi INGKAR (yakni melupakan kepercayaan kepada ALLAH)."

"Katakan pada manusia, sedang kenapa Negeri-Negeri dan Penduduk-Penduduk mansia, dalam keadaan huru-hara......?  jika memang manusia itu BENAR (yakni menjalan Perintah Allah)."

"Bahkan manusia sedikit pun tidak menyangka bahawa sesungguhnya akan datang malapetaka ke atas manusia.  Manusia terlalu suka perkara-perkara yang mengasyikan, sedangkan manusia hidup dalam ketakutan."

"Sesungguhnya tidak akan datang kepada manusia PEMBELA (yakni Imam Al-Mahdi), sehingga lah manusia itu hidup dalam kezaliman, kekurangan, ketandusan, perpecahan dan pelbagai BENCANA (yakni betapa KUFURnya manusia pada saat itu) hingga manusia dalam ketakutan dan berlari-lari dalam keadaan kelaparan."

INTAN DEMBIGI.......cinta KU pada ALLAH melebihi segala-galanya, jika memang Engkau milik KU tentu Allah ada jawapanNYA.  Sedang Aku hanya menunggu WAKTU untuk diIJAB KABUL
sebagai menjalankan UTUSAN/PERINTAH ALLAH.  Maka bagaimana jika Aku tersangkut kerana CINTA (yakni JODOH)......lalu sudah tentu amat tidak SESUAI dengan KEADAAN PERJUANGAN
sebagaimana AKU diPERINTAHkan.  Allah Maha Mengetahui dan Maha Tinggi.

Sedang Aku belum tahu PASTI bakal rintangan yang akan KU hadapi.  Namun ALLAH hanya mengizinkan AKU menggunakan KUASA yang ada pada saat AKU MEMERLUkanNYA.  Hari demi hari AKU menghampiri waktu yang AKU belum PASTI.  13 hari bukan lah terlalu lama, dan bukan juga terlalu cepat.......namun pada malam JUMAAT minggu hadapan.  Aku diberitahu melalui kedatangan PARA MALAIKAT turun dari LANGIT sebelum masuk WAKTU SOLAT MAGHRIB.

TEMAN KALIAN......ANGGAPLAH PERTEMUAN KITA DALAM DUNIA MAYA INI. bisa memberi LAMBARAN BARU dalam dunia kehidupan MANUSIA SEJAGAT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan