Rabu, 25 Mei 2016

ENTAH INI KALI YANG KE BERAPA..????????

PERCAYA atau TIDAK bukan SATU PAKSAAN........namun inilah seBENARnya berlaku ke atas DIRI KU....................
Jika Aku sama dengan kamu..........sebab Aku juga mahu makan dan minum
jika Aku bercakap seperti kamu........sebab itu saja caranya kita bisa berbicara
jika Aku pandai menulis bak kamu...sebab Aku pernah bersekolah
jika Aku bijak seperti kamu...............sebab ada IHLAM dari ALLAH
jika Aku serupa kamu.........................sebab Aku juga manusia
jika Aku mampu bergaul.....................sebab ITU URUSAN ALLAH
Jika Aku ada keluarga.........................sebab itulah ASAL-USUL Aku
namun semua itu bak UMPAMA hanya............
Aku tidak sama seperti kamu..........sebab Aku tidak bisa menerima sesuatu bertentangan
.........................................................dengan Perintah Allah
Aku tidak bercakap seperti kamu.....sebab percakapan dengan Allah menggunakan Bahasa HIDUP
Aku sepatutnya hanya BISA memerlukan AIR untuk HIDUP............
Aku hanya manusia kerana JASAD KU seperti kamu...............
Aku jika disamakan dengan ALIEN,,,,,,,,,,,juga bisa
Aku jika disamakan dengan Makhluk Ghaib........pun bisa
Aku jika dianggap sebagai bukan manusia............pun bisa
kerana itu AKU sukar sependapat dengan kamu..........melainkan jika kamu BENAR-BENAR,,,Benar.
Aku perlu DUIT........kerana itu URUSAN DUN IA
Aku perlu kamu.........sebab kamu UMAT Manusia (yakni INSAN Ciptaan Allah)
Aku bersahabat dengan kamu.........sebab kamu adalah SAUDARA (yakni sesama manusia)
Wah jibral majikum litakulah................maksudnya...jika JIBRIL itu memberi kamu mesti (wajib)
...............................................................terima, sedang itu adalah PERINTAH ALLAH.
Itu tiada Bahasa wujud di dunia.........wadunia min kul binagi jijah  (ertinya).
PANTASnya, ada sebahagian orang berAGAMA menganggap itu bahasa SATAN.  Tapi adakah SATAN menyuruh kita berbuat BAIK......?  Adakah SATAN menyuruh kita menyembah ALLAH..?
Adakah selama ini Aku pernah menyeru kepada kamu melakukan MUNGKAR......?
Aku tidak kira apa pun ANGGAPAN kamu..........yang PASTI pada tanggal 27 MEI, 2016.  Aku bukan seperti kamu........jika ya....kerana jasad KU adalah Jasad Manusia.  Wajah KU juga adalah wajah manusia bernama SAILILA SUBDULLAH.  PELIK tapi BENAR,  Hanya Aku yang merasa, sedang keluarga KU hanya mampu melihat.......?????
NAFSU...........hanya bila ada keperluan..............agar terhindar dari GODAAN SATAN.....sebagaimana Allah memberitahu KU
"Allah cabut SEGALA PUNCA NAFSU dari jasad Engkau, hanya memberi sekadar yang Engkau perlu dengan izin Allah.",,,,,,..."Adakah Engkau Redah"........"Baik bagi Allah maka baiklah bagi KU"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan