Rabu, 11 Mei 2016

STRATEGI atau RAHSIA.......?

Apa bedzanya STRATEGI dengan RAHSIA......?



Manusia bila membuat sesuatu, harus mempunyai STRATEGI bagi mudah mencapaikan MATLAMAT atau SASARAN.  Dalam pada itu juga harus ada RAHSIA disebalik semua itu.

Tahukah anda, bahawa sepanjang BULAN SYABAN ini,  ada banyak perkara yang ALLAH turunkan pada manusia sebagai tanda-tanda menghadapi tahun 2017...?  Ada Lapan Buah NEGARA berkuasa BESAR atau pun MAJU telah mengatur STRATEGI....?  Dalam pada itu Aku berterima kasih pada OIC kerana membuka pejabatnya di Bumi Plastine...?  Aku juga berasa amat berterima kasih pada warga LONDON kerana memberi peluang seorang ISLAM menjadi Gavenor di kota LONDON.

Namun dalam pada semua itu, Aku merasa sedih dengan apa yang Aku mampu lihat, bahawa 3/4 kawasan BUMI dalam keadaan terlalu SULIT, menjelang 2017....?  untuk di URUS oleh manusia.
PETUNJUK Allah menerangkan dengan jelas pada setiap kejadian menimpa BUMI, yang kebanyakanNYA belum pernah manusia saksikan sebelumnya.  Perkara yang sama akan terus berlaku sepanjang BULAN MEI hingga menjelang Bulan Oktober.  Pada Bulan DECEMBER sebelum Hari Natal, akan turun lagi PETUNJUK yang lebih LUARBIASA dan tak pernah dilihat atau dirasai oleh manusia....?

KesimpulanNYA bahawa hayatilah ayat IHLAM ALLAH berbunyi berikut:

"Katakan pada manusia, bahawa sebaik masuknya Bulan Syaban hingga menjelang musim Haji, 
bahawa sesungguhnya ALLAH akan GEMPARkan DUNIA dengan petunjuk-petunjuk yang lebih DAHYSAT.  Bahkan ada diantara mereka merasa seperti tidak mahu HIDUP lagi".

#DHINI FASA SATU:

Renungkan Ayat di atas "katakana pada manusia……...Bahkan ada di antara mereka merasa seperti tidak mahu HIDUP lagi."  Pantas apa yang menimpa manusia hari ini #COVID19 sejak Bulan Rejab hingga kini Masuk Bulan Syaban! Patutkah akan berterusan hingga BULAN MEI hingga menjelang Bulan Oktober…..? Tunggu & Lihat bagaimana #COVID19 menyerang BUMI & MANUSIA tanpa sempadan!!! Biarpun tajuk ini diturunkan Ihlamnya pada 11/5/2016 ternyata berlaku pada "#DHINI" Dunia Hari Ini.  Benar kata Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan