Isnin, 30 Mei 2016

WE ARE NOW.......TALK about 49 Secret of SHAOLIN

Didalam Ilmu persilatan Shaolin.   Rahsia terakhir diPanggil FOUR STICK STYLE


(Rahsia 47) dalam ILMU KUNTAU (NYATA) sementara baki 2 lagi (ILMU ROHANIAH) ya itu keKUATan Dalaman.

Petunjuk Allah sebelum ini pernah berCERITA tentang STICK FIGHTER (Main Kayu Tiga), kini kita bercerita pula tentang Permainan Kayu Empat dalam Ilmu Shaolin.  Sekali pun cerita ini bukan berkisar tentang ilmu persilatan atau kuntau.  Namun secara SIMBOLIK kita mengambil pengisian
berdasarkan IHLAM dari ALLAH.  Permainan Kayu Tiga diperkenalkan oleh BRUCE LEE, tapi permainan KAYU EMPAT diperkenalkan oleh JET LI.  Kedua-dua nama ini AMAT DIKENALI dalam DUNIA KUNG FU.

Apa pun biarlah DUNIA KUNG FU berakhir disini.  Kita mulakan pula bagaimana Permainan Kayu Empat telah mula mengambil peranan dalam kehidupan Manusia hari.

Lelaki sering berangan atau menCONTOHI gaya hidup Rasullah,  Namun Gaya hidup Rasullah yang lelaki zaman kini paling suka CONTOHI ialah Kahwin Empat.  Mengapa .....? Gaya hidup Rasullah yang lain itu banyak kekuranganNYA, hingga hanya Kahwin Empat sahaja yang Enak.

Jika tak sempat Kahwin pun.........masih juga memainkan peranan Empat penjuru.  Hingga terserampak atau terlanggar setiap PENJURU.  Dalam DUNIA kepimpinan, Kita mula melihat Gabungan Empat Penjuru sebagai menganti Tiga Penjuru.  Sebab Empat penjuru ini, nampak lebih BERKESAN kerana situasi menghadapi halangan agak MUDAH.

Bagaimana kalian PERASAAN adanya PERMAINAN EMPAT PENJURU.........?  TUNGGU.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan