Rabu, 11 Mei 2016

TAHANIAH UMNO - SELAMAT MENYAMBUT ULANG TAHUN 70

Mungkin ramai menyangka kelantangan AKU sering menyentuh adab kepimpinan NEGARA, terutama Pemimpin Melayu/Islam dalam UMNO>>>>


Namun hari ini, Aku melihat UMNO sudah lebih matang, bilaman menerima DAP dalam Arena Politik Negara.  Malah hal yang sama pernah dilakukan oleh PAS dahulu (2012)>>>


Namun oleh kerana Abdul Hadi Awang jenis pemimpin Tiada Pendirian membuat PAS jadi Tunggang-Terbalik (lintang-pukang) Selayaknya digelar oleh Muhyiddin Yassin bahasa PAS itu Parti Ajaran Sesat, malangnya Muhyiddin hari ini ikut terjebak SESAT oleh Abdul Hadi Awang dalam Perikatan Nasional.

Bukan bermakna UMNO itu tidak bagus.  UMNO bukan sahaja BAGUS malah terBAIK di DUNIA. Yang membuat UMNO sering jadi mangsa adalah tingka laku para ahlinya.  Seperti juga ISLAM, kenapa ISLAM jadi mangsa, sebab perangai sesetengah penganut ISLAM yang tidak ISLAMIK.

Jika Aku andaikan perpecahan UMNO adalah juga perpecahan ISLAM, adalah sama.  Sebab itu kenapa AKU sering menyentuh tentang kepimpinan NEGARA.  Masih AKU ingat, pernah suatu waktu AKU membuat KOMEN pada BLOG NAJIB, berbunyi..." jika engkau benar, teruskan demi MARUAH" pada ketika itu apabila PERDANA MENTERI diserang kerana 1MDB.

PERDANA MENTERI memang berjiwa RAKYAT, seperti mana BAPAnya.  Namun hampir setengah atau separuh para pemimpin dalam UMNO tidak seperti PERDANA MENTERI, mereka hanya suka mengampu, samada mahu jawatan atau apa yang memberi manafaat kepada diri mereka.

Ini yang merosakan UMNO.  Sebagaimana pernah AKU kata.  MENTERI cakap lain orang bawah buat lain.  Orang bawah termasuk KETUA Cawangan, Ketua Pemuda, Ketua Wanita dan ramai lagi.
Dimana apa yang dicakap oleh MENTERI tidak sampai kepada RAKYAT atau AKAR UMBI.

Jadi timbul lah rasa tidak PUAS hati dikalangan RAKYAT.  Seperti kawasan AKU, dari Ketua kampong, Pengerusi JKKK, Ketua cawangan, Ketua Bahagian, ADUN, MP,,,,,,tak pernah tunjuk muka sejak berakhirnya pilihan raya.  Mungkin hanya muncul tahun 2018......?  Satu projek pun tidak pernah datang.  Jika ada pun mungkin Rakyat tak tahu.  Jika rakyat tak tahu, mana perginya DUIT PROJEK....?  Jenis pemimpin begini lah PEROSAK dalam UMNO.  Oleh kerana Rakyat terlalu sayang dengan UMNO.....tetap UNDI UMNO biar pun calun TIADA AKAL.  Sampai bila harus begini.,,,,,?  Banyak benda yang AKU nak tagih sebenarnya......?  Sebab itu JANJI PILIHAN RAYA.

Dalam ISLAM mereka seperti begini jika ada pengikut, maka pengikutnya juga turut terjebak dengan DOSA dan keMUNGKARan.  Sebab itu, mengapa AKU tidak suka menjadi sebarang AHLI dalam parti POLITIK, apa lagi bergiat dalam politik.  Dah tiga penggal jadi wakil rakyat, masih tetap menang sebab rakyat undi dia kerana UMNO.......malah nak tengok dia pun AKU menyapah...?
Mungkin sebab dia tetap menang, maka itu dia fikir rakyat suka dia, tapi rakyat sayang UMNO.

Untuk itu AKU memberi sedikit pandangan.  Kajilah sedalam mungkin setaip wakil rakyat yang hendak di calonkan pada PRU 2018......AMARAN!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan