Sabtu, 28 Mei 2016

NUJUM PAK BELALANG atau KEBETULAN

Kenapa SHAOLIN ada 49 RAHSIA.......? kenapa kurang satu atau lebih dua.....?
Kenapa ILMU bintang hanya 13?,,,,,,kenapa kurang sembilan atau kurang satu...?
kenapa angka 7 atau 9 dianggap GANJIL.....?  kenapa tidak lima, sedang lima juga ganjil...?
kenapa angka 3 dianggap KUNCI........? kenapa kunci pula hanya bisa dibuka dengan ANGKA....?

Aku bukan melemparkan SOALAN.  Aku hanya membuka MINDA, mengapa manusia hari ini, suka terburu-buru, tanpa berfikir jauh atau panjang.  Jika ILMU KUNO itu tak BETUL atau kurang semporna.....?  Kenapa manusia sering mangambilNYA sebagai bahan RUJUKAN.

CERITANYA BEGINI:  Pada sebuah DAERAH ada satu GUA yang hanya bisa dimasuki oleh orang-orang tertentu.  Sebab pintu gua tersebut hanya sebesar Kepala Manusia.  Jika kita fikir, bagaimana orang boleh memasuki GUA itu.  Suatu hari ada seorang PEMUDA teringin sangat memasuki GUA itu.  Lalu pemuda itu bermimpi melihat ANGKA.  Konon dengan ANGKA tersebut pintu gua itu bisa dimasuki.  Maka Pemuda itu pun pergi.  Sampai dipintu GUA pemuda itu menyebut beberapa kali ANGKA dalam mimpinya, namun pintu GUA masih seperti itu.  Tidak Berubah.  Lalu Pemuda itu menceritakan mimpinya pada Ayahnya.  Esok pemuda itu pergi bersama ayahnya.

Ayahnya membaca ANGKA tersebut mengikut ayat dari surah Al-Quran.  Bukan sahaja pintu GUA itu terbuka luas......malah seakan-akan mereka berdua sudah berada didalam GUA hingga bisa melihat segala apa yang berada dalam GUA itu. FIKIR>>>>>>>Apa ada dalam GUA itu..?  Hingga Ayah Pemuda itu hanya menyuruh pemuda itu sahaja PULANG.  sedang siAyah sanggup tinggal selama-lamanya didalam GUA......?  Pemuda itu pun pulang.  Ibu Pemuda itu telah lama meningggal.

Setiba di rumah Pemuda itu terasa hairan melihat segala apa yang berada didalam rumahnya sama seperti apa yang ada didalam GUA.  Sedang tiada satu benda pun pemuda itu bawah dari GUA.
Pemuda itu pun lupa sudah tentang ayahnya.  Berpuluh tahun kemudian.  Pemuda itu baru sedar yang ayahnya ada dalam GUA.  Lalu pemuda itu pergi ke GUA tersebut.  Pemuda itu tidak dapat masuk, kerana cara memasuki GUA tersebut tidak diberitahu oleh ayahnya.  FIKIR>>>>>>>>>Bagaimana Pemuda itu ketemu ayahnya......?

Ayat pada Surah ini sebenarnya adalah PETUNJUK paling BESAR pada UMAT MUHAMMAD hari ini, KENAPA mereka harus sentiasa melihat dan belajar AL-QURAN.  FIKIR>>>>>>>>Apakah ayat itu dan dalam Surah apa......? berdasarkan ANGKA KUNCI......atau ANGKA GANJIL.....?

SELAMAT BELAJAR dan TERUS BELAJAR mengenai SAHFAHAT Al-QURAN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan