Ahad, 29 Mei 2016

KISAH BENAR YANG DAH LENYAP....dan yang bermula.

Pada USIA gambar yang masih mentah,  Aku mengenali dirinya. Hingga selepas dirinya membesar dengan wajah baru.  Ternyata terlalu banyak PERBEDZAAN.  Lantas tersbut ayat menyentuh SANUBARI hingga sentiasa bermain dalam INGATAN KU. Namun semua itu hanya sebagai satu kisah yang sudah TIADA.


Maka Aku sangat berharap, dapat menumpukan PERHATIAN dalam PERJUANGAN KU menjalankan PERINTAH ALLAH.  Pantas menghilangkan segala tekanan yang sering menghalang
EMOSI dan FIKIRAN.  Sedang Aku tahu PERJALANAN HIDUP KU terlalu singkat.  Mana mungkin bisa AKU mengejar WAKTU, andai terus-menerus dibuai PERASAAN dan Salah Faham.

Sedang apa akan terjadi ESOK HARI, Allah telah maklumkan.  Jesteru itu, pada hari ini, ternyata Aku merasa LEGA dari hari-hari sebelumnya.  TIADA lagi waktu bagi KU mengupas segala kesulitan yang menganggu urusan.  Segalanya telah terrungkai.

"Ya Allah, permudahkan segala URUSAN KU sepertimana Allah mempermudahkan bagi KU menanggung segala beban UJIAN yang telah Aku abadikan."

Saudara muslimin dan muslimat yang Aku hormati sekalian.  Pastikan Anda bersama Ku dengan tiada lagi SENDA-GURAU atau ayat-ayat yang menimbulkan Salah Faham.  Kerana pada HARI ESOK Aku menjalankan PERINTAH ALLAH dengan sewajarnya tanpa ada lagi gangguan EMOSI
yang membawah kepada perbalahan.  Tahukah ANDA, bahawa ESOK akan ada satu TANDA yang TURUN dari LANGIT (tapi Allah enggan memberitahu akan tempatnya) membawa mesej yang tidak BAIK (yakni, sebagai tanda-tanda kemurkaan ALLAH).  Perbanyakan zikir dan doa moga terhindar dari malapetaka.

INI PULA KISAH BENAR YANG BERMULA..................Kita sama-sama tunggu dan lihat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan