Selasa, 31 Mei 2016

ANGKA 7 SERTA SIFAT-SIFATNYA

SERONOK BILA CERTA PENGLIPUR-LARA........BISA LUPA SEGALA.

Belum siap Aku mengupas mengenai cerita 7 steps jurus marifah.  Akhirnya cerita hiburan, nampak lebih SERONOK.  Mengapa harus terjadi demikian, sememangnya pun, lantaran TEKNOLOGI terkini CIPTAAN MANUSIA.  Kehilangan telefon macam kehilangan SUAMI......hilang SUAMI pun tak RISAU sangat.  Hilang SUAMI belum tentu pukul anak, hilang hand phone, silap cakap anak jadi mangsa......demikian juga sebaliknya bagi SUAMI.

Aku nak UJI bagi kalian melupakan PERKARA BENAR berlaku di LUAR SANA (DUNIA NYATA).  Teknik Ciptaan Teknologi masa kini melalaikan kita untuk menyedari, bahawa di DUNIA NYATA telah banyak berlaku PERKARA menakutkan.  Apalagi yang akan DATANG.

Seandainya Aku membangkit CERITA yang akan berlaku kepada DUNIA dan Manusia, dalam blog ini.  Makanya keadaan RESAH-GELISAH akan meghantui fikiran.  Pada HAL, jika Aku meneruskan pengisian 7 tingkat jurus marifah, akan banyak lagi timbul keresahan dalam fikiran kalian.

Bukan setakat 7 ayat dalam Al-Fatihah, tapi yang tidak mengena dengan Al-Quran, tapi kehidupan dan Makanan.  Apakah kena mengena ANGKA 7 dengan kehidupan.  7 ROH, 7 HARI, 7 WARNA PELANGI, 7 CAHAYA, 7 LAPIS BUMI DAN LANGIT juga 7 PENYAKIT dalam MAKANAN.

JURUS adalah PERNAFASAN.  MARIFAH adalah SIFAT DALAMAN.....yang menghasilkan AURA yakni keKUATan atau keYAKINan atau SERANGAN atau PERLINDUNGAN atau yang lebih MUSTAHAK keSIHATan.

Bagaimana SEMUA PERKARA tersebut berFUNGSI........?

1,  DISPLIN  (atau akhlak atau IMAN)
2,  YAKIN (bahawa segalanya datang dari ALLAH)
3.  TAWADUK
4.  SUCI (dari sifar MUNGKAR dan Quhrafat)
5.  SOLAT  (atau berAGAMA)
6.  Bukan Penderhaka
7.  Hanya Percaya pada ALLAH (menyamai YAKIN diatas)

Lalu anda bertanya,  Apakah ini hanya amalan orang muslim.  TIDAK.  TAPI BERAGAMA dengan cara AGAMA masing-masing.  MUSLIM mungkin kata ALLAH......Agama lain kata TUHAN atau GOD atau Wo mi To Po atau apa=apa sahaja mengikut kepercayaan mereka.  Seperti mana juga terdapat dalam YOGA.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan