Jumaat, 14 November 2014

BORNEO ISLAND

BORNEO ISLAND MAP
Sebagai dikata akan MUNCULnya Imam Al-Mahdi kerana letak Borneo Island benar-benar di bawah GARISAN KHATULISTIWA.


SABAH:....Bila melihat peta Negeri Sabah ianya seakan-akan kepala seekor binatang.  Telinga
(tanduk) adalah kedudukan Daerah Kudat dan Kota Marudu.  Manakala Daerah Lahad Datu dan Tawau sebagai mulut.

BRUNEI:...Kedudukannya sebagai leher sebelah belakang.

SARAWAK:....Kedudukannya sebagai belakang hingga ke hujung ekor

KALIMANTAN:.......kedudukannya sebagai perut dan kaki juga sampai ke ekor.

BORNEO ISLAND:  Peta pulau borneo yang dinaungi oleh tiga Negara iaitu MALAYSIA
BRUNEI dan INDONESIA merupakan bayangan seekor binatang.  Pulau borneo  memiliki khazana yang banyak dan terkenal di dunia. Seperti Gunung Kinabalu...Gua-Gua...Sungai-Sungai
Fauna dan Flora..binatang-binatang dan lain-lain.  Penulis rasa tak perlu lagi penulis cerita tentang semua itu kerana pembaca boleh memperolehi maklumat mengenainya pada blog-blog lain.

Apa yang penulis cuba ceritakan disini ialah tentang pemilik pulau borneo yang penulis anggap satu-satu tempat didunia ini yang mempunyai terlalu banyak keistemewaan. Bagaimana hanya sebuah pulau boleh dimiliki tiga buah negara dengan status selamat (belum pernah timbul sebarang masalah dan musibah yang besar hingga pulau ini dianggap tidak selamat).  Jika kebanyakan Negara didunia sekarang ini telah banyak ditimpa mala-petaka.  Pulau borneo masih mampu tersenyum lebar.

Dengan penduduknya pelbagai bangsa dan agama serta budaya.  Namun Pulau Borneo tetap megah bergaya sebagai satu-satu pulau berkedudukan diatas garisan khatulistiwa.....Apabila pembaca melihat sejarah pulau borneo.....Gunung Kinabalu adalah tumpuan utama pelancong dari pelbagai negara di dunia.  Gunung Kinabalu juga merupakan pembekal AIR keseluruh pulau borneo.  Bermula dari Sungai Sugut di Sabah hingga ke sungai Kapaus di Kalimantan Indonesia.

Pulau Borneo mempunyai sungai jernih bawah tanah terpanjang di dunia di dalam Gua Air Jernih di Sarawak.  Mengapa penulis menyentuh perkara ini....adalah disebabkan ada hubungkaitnya dengan cerita Legenda Bukit Lemas yang penulis akan ceritakan selepas ini.  Apa itu BUKIT LEMAS dan kenapa cerita mengenai Bukit Lemas tidak termasuk dalam sejarah.  Apa ada di sebalik BUKIT LEMAS yang penulis cuba bawa untuk tatapan pembaca.

Pulau Borneo.....Bukit Lemas......Gunung Kinabalu adalah berkaitan antara satu sama lain dan akan menimbulkan satu cerita yang baru dalam sejarah dunia hari ini.

Namun pada dasarnya semua cerita ini hanya sebagai MITOS tapi kebenaran terlihat bila kita berada
di sana dan menyaksinya sendiri.  Pada ketika ini ada beberapa orang dari KOREA dan JEPUN akan pasti datang ke Bukit Lemas setiap dua minggu.  Apakah urusan mereka...?  Adakah pihak berkuasa
tahu akan perkara ini...? kita tunggu cerita Bukit Lemas dan bangsa (JOMO) SAMA.  Selamat Membaca dan terus membaca......membaca ada ilmu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan