Sabtu, 8 November 2014

MUSAFIR---TUMPANG LALU

AKU HANYA SEORANG MUSAFIR>>>>Tumpang Lalu.


NEGARA:........Rata-rata manusia sanggup berkorban untuk NEGARA tercinta.  Walaupun pada hakikatnya biar dia hidup susah lantaran terbiar tidak diperduli.  Kadangkala mereka terpaksa musafir ke Negara orang untuk hidup.  Malah mereka lebih berani berbuat apa sahaja melebihi rakyat negara itu sendiri......UNTUK HIDUP KATAKAN......dan lebih perit lagi mereka sanggup menghina Negara yang memberi mereka REZEKI UNTUK HIDUP.....andainya terjadi sesuatu pada diri mereka.  KENAPA MANUSIA SELALU BERPERANGAI BEGITU.??????NEGARA MEREKA sendiri yang tak pernah ambil tahu tentang diri mereka..........mereka begitu sanjung.......bila mereka hitung harta yang mereka ada hari ini......semuanya berpunca daripada MUSAFIR.

BANGSA:.........Demikian juga dengan bangsa.....Manusia hari ini amat berani membunuh atau apa sahaja yang lebih dari itu (membuat kacau-bilau....huru-hara) seandainya bangsa mereka dihina atau mungkin juga secara tidak sengaja (tidak baik katakan).  Mereka sering mencari-cari akan asal-usul bangsa mereka untuk mempastikan bangsa mereka itu ORIGINAL.   Tak tahu kenapa?.......apa ada pada bangsa........BANGSA ARAB ......satu-satunya bangsa yang banyak melahirkan para ANBIA pun pada hakikatnya JAHILjuga .    Belum pernah hamba temui di dunia ini satu bangsa yang 100 peratus OK.

AGAMA:.........INI PERSOALAN SEBENARNYA?????......YANG MANUSIA KENA JAWAB.
Siapa yang sanggup tampil kehadapan biar sampai hilang nyawa?.....JIHAD....ada..tak?.....belum ada
begitu lah pemeratihan hamba........biar siapa dia?......ISLAM bunuh ornag ISLAM.......apa itu JIHAD?....untuk kepentingan diri.....apa itu JIHAD?.....nak bunuh bangsa lain walaupun seagama kerana bangsanya terhina.....apa itu JIHAD?.....NAK SEKARANG INI AGAMA KAMU PULA DIHINA..........APA KAMU BOLEH BUAT?......OH......I.......SEE   (OIC)....ITU SAJA KAMU BOLEH BUAT.......KAMU MAKAN SEDAP-SEDAP..........TIDUR LENA-LENA........TAK LENA PUN MASIH BOLEH TIDUR........HARI-HARI MANUSIA ASYIK MENGEJAR DUNIA.......
NAK BAWA KEMASJID PUN SUSAH.........masjid kasihan.......lengang aja......hamba menangis....
APAKAH ALLAH TIDAK MENANGIS?..........LU ADA AKAL KENA SIAP FIKIR?....

hamba telah lama musafir didunia ini........hamba telah teropong dari UTARA ke SELATAN dari
BARAT ke TIMUR........beluam ada kesedaran dan keinsafan......yang ada kejahilan......macam-macam watak jahil hamba nampak.......yang paling teruk pandai cakap tak pandai bikin........pandai khawin tak pandai jaga anak.......jadi ketua sesat jalan....kalau macam itu manusia ikut dia jadi sesat juga.......macanm-macam lagi.....hamba tak nak cakap banyak..

BENCANA ALAM:    RIBUT.....BANJIR.......GEMPABUMI........TANAH RUNTUH.......TAUFAN
BENCII-MEMBENCI.........BUNUH-MEMBUNUH........FITNAH-MEMFITNAH..........PEMIMPIN SAMA PEMIMPIN BERCAKAP SEBARANG CAKAP  (ISLAM .....sama ,,,,,,ISLAM)....POLITIK KOTOR........Bukan kerana AGAMA......tapi kerana DUNIA...........itulah MUSIBAH yang paling nyata berlaku dihadapan mata........jangan nak cerita panjang.....banyak lagi.......hamba hanya mengharap SESEORANG.........harap jumpa lagi.........hamba hanya MUSAFIR nak tumpang lalu......permisi........BAGAIMANA YA?.......KALAU MEREKA SENDIRI BUAT MUNGKAR DAN INGKAR PERINTAH ALLAH.......sanggup berjuag untuk AGAMA.......paling tidak hanya untuk bangsa dan negara sahaja.......nanti kalau mati.......adakah ALLAH akan tanya apa bangsa dan negara kamu.......paling tidak ALLAH pasti tanya APA AGAMA KAMU?..........habis cerita. NOKTA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan