Selasa, 4 November 2014

NO WANT TO BE A LOSER

STUDY with how much you need "TIMES" not to be a loser? Only because of LIES travel faster than the truth>>>>
I am here, always stand by. Any time and anyway? Remember

Sehingga waktu ini saya belum lagi menerima mesej dari penulis....apapun saya mungkin tidak dapat meneruskan cerita legenda BUKIT LEMAS kerana saya terpaksa mengikut rombangan membuat
lawatan ke beberapa tempat (sudah dirancang sebulan yang lalu).  Saya tidak pasti bila kami akan kembali pulang.  Namun penulis juga mungkin meneruskan pengambaranya (KEMBARA) dengan
dua orang rakannya dari seberang.

                                                  gambar sekadar sebagai HIASAN cuma

SEPANJANG BULAN NOVEMBER

Maka dengan ini BLOG ini terhenti disini buat sementara waktu sehingga saya kembali dari lawatan. Apapun mesej terakhir saya........bacalah segala apa yang pernah ditulis dan sampaikan kepengetahuan rakan-rakan dan keluarga.......manalah tahu berpesan-pesan demi kebaikan ada juga pahalanya daripada berdiam diri.

BARAT.........TIMUR........UTARA........SELATAN.........Zaman sekolah saya era tahun 70an dikenali sebagai punca MATA ANGIN.  Dan juga penunjuk arah perjalanan.  Namun pada ketika ini
ianya banyak mempengaruhi hidup kita tentang BUDAYA,DAN ILMU.

BUDAYA BARAT......lebih cenderung kearah pergaulan bebas dan cari nama (POPULARITI)
ILMU BARAT.............lebih cenderung kearah SAINS DAN TEKNOLOGI (MODEN)
BUDAYA TIMUR........lebih banyak bersederahana dan tolak hancur (TOLERANSI)
ILMU TIMUR..............lebih kepada pertanian...perikanan....peladangan.

Semantara budaya dan ilmu belah UTARA tidak begitu popular.   SELATAN pula asyik dengan menimbulkan masalah.

APA BEDZA TAHUN 70an (kerana POP YEAH-YEAH atau COUNTRY SONG) dan sekarang ini
K-POP atau AMERICAN IDOL.......SAYA LANGSUNG TAK FAHAM....saya hanya pandai SUMAZAU dan JOGET......bertitik dan dondang sayang.

BARAT dan TIMUR bagaikan SETERU (ENEMY)
UTARA dan SELATAN bagaikan MASALAH (PROBLEM)

Kemana lagikah kita nak bawa diri......(selamatkan diri) CENTER OF THE EARTH......BUT WHERE?......SAY IT TO ME.......AND THEN WE GO THERE ...TO....GET....HER (TOGETHER)
I WILL BE YOU IF YOU WANT TO BE ME.........CONFIRM.......DON"T MAKE ME CONFUSE
WHILE YOU DON"T UNDERSTOOD...........am I right?........you must be right too......WHY......
because no one want to be a LOSER.   THANK YOU.

SEE YOU NEXT SEASON...........




Tiada ulasan:

Catat Ulasan