Khamis, 4 Disember 2014

BINGKISAN SEDUTAN HATI SUARA

Sedutan HATI! SUARA? (gambar hanya HIASAN tiada kene mengena dengan jalan cerita) gambar hanya dipetik dari sebuah filem


Mungkin agak sibuk rasanya saya dalam beberapa hari ini, terutama terpaksa membawa kawan lama
melawat beberapa tempat.  Seperti malam ini, saya terpaksa membawa beliau ke Majlis Malam Berinai Sepupu saya di kampoing.......kerana beliau ingin melihat tradisi kaum SAMA.  Pelamin SAMA dan pakaian pengantin SAMA.  Hari ini hari JUMAAT, maka masa saya agak terhad untuk
menulis, namun oleh kerana saya berjanji untuk menulis satu rahsia tentang "SUARA", keadaan itu
membuat saya rasa terpanggil juga.  Hari ini juga hari Majlis Pernikahan sepupu saya di sebuah masjid di Daerah Sebelah Utara Sabah.

SUARA:.......bermaksud SUNNAH UTUSAN ALLAH RABBULALAMIN. (SUNNAH RASULULLAH).
Ianya masuk ke dalam kalbi, dan terus berkata-kata hingga tertutup segala minda dan mulut saya untuk berkata-kata...(melainkan hanya kata-kata yang keluar dari  denyutan kalbi) iaitu yang ada
hubungkaitnya dengan SUARA.  Apabila saya cuba mengubahnya, saya akan terasa bagai nak pitam
dan lemah.....(kalau dipaksa boleh tersungkur yakni rebah).  Andai saya cuba nak makan sesuatu yang bukan kemahuanya, saya tidak bisa menyebut akan perkataan itu.....lalu dengan tiba-tiba menyebut benda lain (umpama ayam jadi ikan).  Maka terpaksalah saya makan ikan.

Hanya itu saja satu contoh yang mampu saya ceritakan pada masa ini, kerana masa saya terhad.  Apa
pun,  saya cuba menyatakan satu lagi ayat ynag cukup berharga mengenai SUARA...bunyinya:
Sesungguhnya Al-Madhi itu ada tanda kelahiran pada badan (jasadnya), dan ada tanda pelik dalam
perkataanya, dan ada kelainan pada bunyi suaranya dan ada kelebihan tersembunyi pada QALAMnya (sedang IA berkata-kata IA tidak sedar, namun penuh keajaiban).

Saudara-saudara sekalian, siapa pun saudara di sana, kita adalah sama (mahkluk) ciptaan yang Maha Berkuasa (kerana semua agama menggunakan perkataan ini).  Tidak ada bezanya di antara kita,.....
sekali pun kita KAYA...KETUA......SULTAN dan RAJA......akhirnya pergi jua (bila ajal sudah memanggil).   Apa yang ada tak dapat kita bawa.  Bilik yang berhawa dingin dengan tilam yang empuk bersama isteri yang cantik jelita,  tidak lagi dapat kita merasakannya, kecuali kamar kecil yang gelap gelita (moga ada cahaya di berikan oleh yang empunya KUASA).....

Turunkan RAHMAT MU PADA KAMI YANG MEMERLUKAN.!!!!

Perlu saya tambah di sini......di atas sana saya terpaksa menyebut SULTAN da RAJA.....hamba hanya
rakyat biasa, namun hamba hanya takut pada ALLAH.  Maksud hamba, kegelaran apa juga ada
di dunia ini,,,,,,hanya untuk di dunia......tak salah rasanya kalau hamba buat sebagai contoh.

ISLAM ADALAH KEKUTAAN HAMBA,......TANPANYA HAMBA TAK RELA HIDUP DIDUNIA BIARPUN DIBERI APA SAHAJA........direct to say......my life is ISLAM event one second I never afraid to die or to say the truth......!!!!!!!! be care of me (the true ISLAM) bukan
hanya pakaian dan perkataan........sorry to ever life.....I AM HERE NOW!!!!! MY JIHAD IS THE
TRUTH NOT (NO THINKING WITHOUT playing) Don"t you know.....think first not playing....
otherwise you got nothing!!!!!!Now I am going to play........after finish (all over thinking).  The Real
Game Ever After.   This is only my IDEAS.  The figures are 2020 since 1990.....now I may use
figure to say a word because that is my weapon of secret (SUARA).....follow or stop!!!!!

Today Friday 5511120.......I may be almost different.  But to be good,,,,not be bad.  When I say GOD
it"s mean ......good or die.  Don"t confuse of the word may be no figure should be 7154 (GOD).  But it"s not mean that is your GOD (the other religious). 11218 (ALLAH) .  This Posting is 11255.













Tiada ulasan:

Catat Ulasan