Sabtu, 20 Disember 2014

Saya memang cukup hafal...?

Paling saya takuti dalam kehidupan dunia hari ini,

apabila terlalu banyak acara hiburan, itu tidak salah, malah tanpa hiburan kita juga terasa kesunyian dan kesepian, namun janganlah sampai lupa yang lain yang paling UTAMA.  Apabila kita asyik kita bisa jadi lupa.

Mungkin teman-teman di sana menyangka bahawa saya ini terlalu "EXTREMIST".  Memang tabiat
manusia engah mungkin sama. namun saya juga faham dan cukup faham.  Hanya dengan gambar kita sudah bisa faham apa maksudnya.  Apalagi jika dengan lukisan.  Cara menghias bunga juga mempunyai maksudnya tersendiri, tak perlu kita ceritakan, namun adakah semua manusia mempunyai ilmu sedemikian.  Apabila dia melihat lukisan dia sudah ngerti maksudnya..?

Pernah Rasullah dihidangkan makanan pada satu majlis, lalu Baginda bersabda "janganlah kamu sampai lupa hari esok dengan hidangan kamu hari ini".  Dapat faham tak......mungkin dapat, tapi pengertian yang berbedza, namun yang sebenarnya bukan yang demikian..  Jesteru itu, kita harus
saling mengerti.  Jika tulisan dalam blog saya jauh berbedza dengan blog yang lain,  kerana sebenarnya saya bersandar pada kuasa SUARA.

Bilamana saya melihat blog teman-teman seperti MIRA dengan jambangan bunganya, tanpa sebarang ulasan.  Memang maksud tersirat di dalamnya penuh bermakna, lantaran saya memang minati bunga.
malah saya juga salah seorang pakar "LANDSCAPE".  Dulu saya punya "NURSERY" bunga tersendiri, namun kini lantaran anak-anak tidak ada yang berminat akhirnya semua bunga-bunga saya berikan pada rakan yang meminati bidang "LANDSCAPE".

Sham dengan hidangan makananya, juga saya cukup mengerti, lantaran saya pernah menjadi tukang
masak, sehingga saya punya Restoran sendiri.  Teman-teman, kerana kita saling berjauhan dan tak kenal antara satu sama lain jangan fikirkan saya engah bisa tahu..!

Saya sentuh nama teman sebentar tadi, mungkin sebagai salam perkenalan dan perpisahan, seperti
Afifah dalam tulisanya, saya cukup ngerti, siapa diri dia, namun engah perlu kita bicara soal yang tidak perlu, sebabnya blog saya hanya tujuan menyampai perintah ALLAH tiada yang lain.  Kini
segala tugas saya hampir sempurna.....jesteru itu saya perlu berterus terang.  SUARA engah bisa 
ditipu, mungkin saya bisa saja, lantaran saya engah punya apa-apa,,!  Sebentar lagi saya akan menghadiri Majlis Kahwin....pada minggu hadapan saya telah menerima Lapan Kad Jemputan Kahwin, al-maklum sajalah hujung tahun.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan