Selasa, 2 Disember 2014

CERITA YANG BUKAN-BUKAN!!!!

JPJ------Jangan Percaya Janji.....


Waktu saya tengah lena pada suatu malam di bulan purnama, namun gerhana selama 45 minit. Saya bermimpi berjumpa dengan sebuah cermin.  Bila aku melihat pada cermin itu, saya punya terkejut.

Sejak 1957  hingga sekarang sudah 57 tahun. Saya nampak seperti ini:
20%.........Tunai Janji
30%..........Tunai Janji tapi lewat
50%..........langsung tak tunai janji

Begitulah penduduk dunia sejak 1957 hingga sekarang ini mengikut apa yang saya lihat pada cermin ajaib itu.  Maka saya minta pada cermin itu tunjukkan apakah kelahiran yang paling bagus.  Katanya seperti hari ini 03/12/2014 sama dengan manusia lain yang lahir pada tarikh 06/06/1990.

Manusia yang lahir hari ini, mempunyai sikap berani, tegas, dan tak tahu erti kalah (gagal)...maksud
tak tahu erti kalah......dia sanggup buat sampai berjaya, walaupun penuh dengan rintingan, onak atau duri.  Tak kira apa bangsa, apa agama, apa warna kulit, mahupun lelaki atau perempuan.  Namun yang mungkin membuat mereka LEMAH atau Mudah Tewas.....apabila ibubapa mereka memberi
nama yang tidak sesuai (sepadan dengan punya badan). Sama juga maksudnya dengan mereka yang lahir tanggal 06/06/1990.

Demikianlah pentingnya meletakkan nama pada badan (jasad) seorang manusia dalam arus kehidupan.  Namun adakalanya jasad itu boleh melawan andainya mempunyai semangat yang kuat.
Sebab itu ada setengah orang dapat nama yang baik, tapi perangai tak elok.  Ada yang dapat nama
tak baik, tapi perangai elok.

Pada cermin ajaib itu, bila kita melihat wajah kita, maka kita akan tahu apa yang akan terjadi hari esok, minggu depan, bulan depan, tahun depan, atau yang depan-depan lagi.  Sebab itu janganlah terlalu percaya pada segala ILMU FIRASAT mengenai itu dan ini, namun kita kena juga harus beringat,,,,,,manalah tahu betul!!!!!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan