Jumaat, 12 Disember 2014

three message from mountain...!

No. 3 - The Flag with symbol.......2)  Super Power with Super Guinness......1) The Mark of X......?

Ku kira gunung tentunya tempat yang tertinggi dari segala-galanya.  Harusnya ku ambil gunung sebagai tempatnya si Dia (terserah pada anda siapa dia) berada.  Makanya Dia pasti dapat melihat ke bawah segalanya.  Tidak hairan kalau Dia tahu apa sahaja yang berlaku.  Lantaran itu Dia cuba
menghantar pesanan untuk yang Dia mahu (kiranya yang berkehendak sahaja).

Biasanya BENDERA adalah NEGARA.,,,atau mungkin simbol dalam satu-satu perjuangan, namun
pada suatu ketika, pernahkah kamu terfikir bahawa BENDERA mungkin hanya menjadi kain terbiar
bilamana tanpa tidak disedari,  sudah berpuluh tahun tidak diganti.  Ku cuba buatkan diriku mengerti,
mengapakah aku terus menulis.

Apa yang kamu fikirkan mengenai "MESSAGE" tersebut.  Ku katakan dengan ringkas, lebih kurang
3) dimana mereka bersedia  2) dengan segala kekuatan dan kelengkapan   1) X.....sasaran (target).
Three Two One  !!!!!!!!?????

Sedang kita dilalaikan dengan bermacama-macam sendiwara dan hiburan.  Tentunya kita seronok dan terhibur.  Lalu dilupakan lagi kita dengan pelbagai  isu-isu yang kecil, tapi cuba diperbesarkan, moga
dengan harapan kita sudah tidak mampu berfikir, perkara yang benar.  sedang mereka pula hanya menunggu saat dan waktu yang sesuai untuk menewaskan kita.

Amat mudah buatkan manusia itu lupa segala-galanya....Layanan dan Hiburan, hingga musuh depan
matapun tidak kelihatan.  Apatak lagi jika ditabur dengan pelbagai pujian.  Maka sukalah.  Aku tak pernah merasa tidurku lena hingga dibuai mimpi,  Tahukah kamu dalam peta DUNIA atau apa jenis
bangunan sudahpun ditanda X..demikian juga dengan seseorang.  Ku biarkan SUARA berkata, namun
ku pastikkan diri bersedia andai esok ada taufan, andai esok ada amaran!!! aku tidak mungkin binasa......ku kira kalian harus ngerti, omongan ku sekadar untuk difahami.

Mungkin agak ketelanjuran sampai aku bisa mampir lagi, jesteru jangan kaget andai bicaraku, lain dari yang kelmarin.  Pamanku sudah bilang....aku engah bisa menghalang kamu.....kamukan sudah
hafal,..masakan aku harus bantu lagi. Teman, biar masa terus berlalu, namun aku terus setia bersama
kamu.  Cuma kesihatan ku mungkin agak terganggu, lantaran tidur sering tidak menentu.  Setiap hari aku menghitnug TASBIH, namun aku masih gagal mencapai angka yang dikehendaki.  Aku juga telah meletakan tanda X dalam perjuanganku.  Wabilahi taufik...........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan