Jumaat, 19 Disember 2014

SETIAP PERBUATAN ADA BALASANYA.(HASILNYA)

Jika harimau masih ada perasaan tidak mahu makan anaknya sendiri.  Jika orang buta masih mampu berjalan dengan tongkatnya, jika orang gila masih merasa ingin makan (tidak buang makanan). Makanya itu masih baik....yang tidak baik jika berlakon baik tapi jahat...?


 Kalau aku berlakon jadi buta juga bisa, padahal aku bisa melihat, kalau aku pakai jubah seperti orang alim bisa, padahal aku maling (curi kasut atu sepatu berjenama di surau).  Manusia hari ini lebih banyak peranan mereka mahu hidup seronok di dunia.

Pada masa lepas aku pernah menyentuh tentang HAJI (bukan niat menghina), jika kita hitung 10 tahun lepas hingga ke hari ini.  Sudah berapa ramai agaknya.  Mana semua itu....disembunyikan...?
untuk tujuan apa...?  takut dipanggil Tuan Haji...?  Aku engah mahu benda macam ini jadi lakonan.?
Serius dong...! Kalau banyak duit nak naik Haji....bikin susuah pada orang yang benar-benar naik haji
tapi tak cukup KUOTA.....kerana banyak orang yang ada duit habiskan KUOTA.

Dunia hari dalam dua delima.....Pertama Azab Allah......Kedua Azab sesama manusia......?

AZAB PERTAMA:   Bencana Alam dan pelbagai malapetaka yang telah diturunkan oleh Allah agar manusia segera INSAF (taubat).

AZAB KEDUA:  Pembunuhan, kekejaman, kemusnahan, kerasukan, ketamakan dan banyak lagi yang semua itu perbuatan manusia sesama manusia....!

Nak jadi pengemis mahu kaya pun ada...? Nak jadi pak turut kerana mahu hidup senang pun ada.....?
nak mengampu kerana mahu sesuatu......lagi banyak yang ada.....?  Tahukah anda, bahawa dunia hari
ini penuh dengan sendiwara.....Contoh.....jawatan diiklankan, padahal pengisinya telah terlebih dahulu telahpun ditetapkan....!  Lihat ISRAEL YAHUDI DAN AMERICA......the world  best actor..!
Siapa berani tegur.....! KOMEN...!!!!!!.  Bagi aku tak kisah.....! yang aku takut ALLAH...? tapi berapa ramai takut dengan Allah hingga sanggup menyatakan kebenaran dengan menentang kemungkaran. ,  Mungkin lebih ramai takut dengan KUASA DUNIA (AMERICA dan SEKUTUnya).

Bagaimana KUASA-KUASA besar hari ini diLANDA pelbagai MUSIBAH yang memecah REKOD DUNIA (REKOD mereka sendiri).  Maka siapa akan dipersalahkan.  Paling tidak DUNIA membangun atau AGENDA PENGGANAS.  Siapa CIPTA kePANASan GLOBAL......?  Kini siapa yang harus diperSALAHkan....? Paling tidak DUNIA kecil dan membangun.

PERSOALANnya..........Dalam ISLAM, jangan lah GADAIkan MARUAH AGAMA demi ambil nama dan kePENTINGan peribadi.  AZAB.  Kini, bagaimana ISLAM sentiasa diLEBAL sebagai AGAMA menakutkan.  GARA-GARA KAMU.  Siapa kamu.......MEREKA yang berjuang atas nama ISLAM tapi bertentangan dengan Perintah Islam (yakni ALLAH).

Tentu banyak MARAH dengan AKU.  Sebab memperSOALkan mana perginya HAJI-HAJI yang telah menunaikan HAJI.  Yang kita nampak....hari-hari RAMBUT BERKILAT.  Kadang-kadang berSTYLE.  Jika macam itu lah cara kita mengambil nama haji.......sekali pun niat kita IKHLAS tapi cara kita itu bukan TABIAT yang HARUS diCONTOHI.  Malah bagi AKU menROSAKan pemandangan.  Jangan kata ini bukan IHLAM ALLAH.....?  agar kamu tidak TAKUT.  JIWA RAMADAN......SYUKUR SELALU.  BERANI kerana BENAR takut sama sekali menegakan keSALAHan......biar ANAK sendiri.









Tiada ulasan:

Catat Ulasan