Jumaat, 19 Disember 2014

KU CARI TEMPAT YANG SELAMAT

Dari mula aku menulis, semua tajuk ceritaku berpaksi kepada keselamatan sejagat.  Siapa yang harus kita dengar sekarang (SEMUANYA MAIN POLITIK)....masing-masing engah ngaku kalah....?


Jika gajah sama gajah berjuang, akhirnya kita mati tersepit ditengah-tengah.  Nak lari ke Sungai ada Buaya, nak lari ke darat ada Biawak, nak terjuan ke laut adanya Ikan PAUS.  Nak terbang ke ANGKASA adanya AMERICA.

Hari ini NASA tercari-cari sesuatu yang mereka juga tidak mengerti....? HAIRAN..!!!!!  Wah hebatnya DUNIA KITA, dan KAYANYA BUMI KITA.  Namun Siapa yang bisa mencari tempat
PALING SELAMAT............?  Maka mereka itu lah SANGAT BERUNTUNG.  Jesteru ALLAH menurunkan IHLAM ini diTULIS pada 19 Disember, 2014, bersamaan HARI JUMAAT.

SINDIRAN ALLAH ini, tidak pernah diAMBIL tahu sejak diTURUNkan hingga lah ke hari ini, AKU diIZINkan ALLAH mengupas akan MAKSUDnya.

DUNIA hari ini hanya ASYIK berPOLITIK dalam apa juga AGENDA mereka.  Mereka berBUAT sesuatu tidak akan menjadi jika tiada perMAINan POLITIK.  Para PEMIMPIN yang diIBARATkan oleh ALLAH sebagai GAJAH hanya berjuang menyusahkan RAKYAT.  Lalu bilamana tiada PILIHAN maka mangsanya adalah RAKYAT.

PERSOALANnya.......?  Bagaimana nak SELAMAT.  Jika IKUT SEJARAH.......NEGARA mana yang suka MENJAJAH.......maka NEGARA itulah hingga hari ini LEBIH MAJU dan BERKUASA,
SIKAP mereka yang suka menjajah, membuat mereka berFIKIR bahawa mereka tidak patut KALAH......Sebab itu, sekali pun perBUATan mereka SALAH......kita kena SOKONG sebagai BETUL.  Akibatnya TIMBUL MASALAH.  Maka masalah (PROBLEM) yang berlaku pada DUNIA hari ini, apabila segala TINDAK TANDUK Negara KUASA BESAR selalu diSOKONG, biar pun ternyata terPESONG (Ada AGENDA terSEMBUNYI)...hingga akhirnya negara kecil juga yang dipersalahkan.  Siapa berKUASA diANGKASA,,,,,,,,,bagi mereka bukan ALLAH tapi AMERICA.

Siapa yang berKUASA diDUNIA........bukan ALLAH tapi juga AMERICA....(dalam AMERICA itu ada SEKUTU).  Nak LAWAN.  MAMPUS.  Sebab tiada siapa yang BERANI  dan tiada SEKUTU, jangan cuba=cuba.  Maka, biarpun ada UN (masih tak boleh pakai).  Pendapat AMERICA juga yang diPAKAI.  Maka......ALLAH sekali lagi mengINGATkan.  Sebaik sahaja PEMIMPIN AMERICA bertukar tangan......DUNIA akan berUBAH secara DRASTIK.

Bahkan pada SAAT ITU hampir tiada lagi tempat yang dianggap SELAMAT oleh ALLAH bagi MANUSIA.  Lantaran itu ALLAH tentu sahaja MURKA.  Bahkan keMURKAan ALLAH itu, tiada memilih BULU......hanya manusia berIMAN sahaja akan terSELAMAT.  Maka untuk mencari tempat SELAMAT hanya lah SATU.  IMAN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan