Sabtu, 20 Disember 2014

HANYA BAGIMU

Kebanyakan majlis perkahwinan yang pernah saya hadiri, dan sebentar lagi saya juga dijemput
menghadiri dua lagi majlis perkahwinan......pastinya ada acara berkaraoke.  Betapa indahnya
majlis itu andainya para penyanyi menyampaikan nyanyian mereka yang bersedikata memuji
Allah seperti tajuk HANYA BAGIMU dan banyak lagi.



KEJAMNYA FITNAH juga merupakan satu lagu yang cukup menarik yang dinyanyikan oleh
Almahrum Ahmadi Hassan.  Namun yang menyedihkan kebanyakan lagu yang disampaikan hanya berirama "heavy and slow rock" hanya sedikit sahaja irama pop...itupun jika orang lama yang menyanyi kita dapat dengarlah IRAMA 60an.  Begitulah suasana dalam Daerah saya.

Memang nak menyeru untuk berbuat kebaikan bukannya mudah.  Saya dah cuba melakukannya
pada desa saya, namun hakikatnya semangkin menjadi-jadi seperti pernah saya katakan dalam
tulisan saya yang lepas FBI masuk kampong.  FBI itu maksudnya (FANATIK BUDAYA IBLIS),
sepautunya perkara ini tidak harus berlaku dalam majis perkahwinan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan